Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad ska man göra i Rom?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Mrsheepshooter, 26 juni 2015.

1. Mrsheepshooter
    Trådstartare

Mrsheepshooter Präst

Från:
    Stockholm.
    Hejsan!
    I dagarna kommer jag att besöka Rom under ett par dagar. Då det är första gången jag åker dit känner jag bara till de mest populära turistresemålen som t ex Vatikanen och Colloseum. Därför vänder jag mig till er :)
    Vad tycker ni man skall göra i Rom? Jag besöker gärna klockmarknader, pizzerior och annat härligt! :)
    Tack på förhand! //Albert.

2. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Well, eftersom det är första gången så ska du definitivt köra turistprylarna som Colosseum, Vatikanen, Fontana di Trevi, Spagna osv. Dock vill jag starkt rekommendera förköpta biljetter , åtminstone till allt i Vatikanen och bestämmer du dig för en tur upp utanpå Peterskyrkan så ta för Guds skull hissen!
    Utöver turistattraktioner kategori 1 rekommenderas loppisen i Trastevere, inte för att den är så bra utan medt för att det är skönt att knalla några km och spana efter fynd. Min främsta rekommendation är saluhallen en bit från Termini, i utkanten av Roms Chinatown. Matporr galore!
    Köp Kristina Kappelins bok om maten och människorna i Rom. En mycket bra inspirationskälla!

Jimpa, Mrsheepshooter, Compiss och 1 annan gillar detta.
  3. Brogren

Brogren Friends of KS

http://www.watchesinrome.it/ är rätt trevligt! De har flyttat in i större lokaler också sedan jag var där.

Angående förköpta biljetter så är det även att rekommendera till Colosseum, i alla fall när jag var där. Gick rätt förbi en 150m kö.

Jimpa och Mrsheepshooter gillar detta.
  4. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Rom är grymt. Bara att gå runt och kolla affärer, byggnaderna, parker, ta en fika och käka på en genuin restaurang är en höjdare. Minns att mitt klädintresse steg väsentligt efter att jag var där. Trevlig resa!

5. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    EUR
    image.jpg image.jpg
    parthenon

Mrsheepshooter och jakob.dala gillar detta.
  6. uppkorkat

uppkorkat Stadsbo

Från:
    GÖTEBORG
    Gå in på Forum Romanum från "sidan" på Via dei Fori Imperiali och köp biljett till Colloseum samtidigt. Använd alltså INTE huvudentrén vid Colloseum/triumfbågen, där är det extremt mycket mer folk.

Ha det så trevligt!

MKRGG och Mrsheepshooter gillar detta.
  7. Mrsheepshooter
    Trådstartare

Mrsheepshooter Präst

Från:
    Stockholm.
    Tack för alla tips!

Ska absolut försöka ta mig till Watches In Rome! Alltid kul att kolla lite klockor även fast man inte ska köpa!
    Okej, ska försöka fixa förköpta biljetter! :)
    Blir supersugen på att besöka Trastevere och Termini, verkar underbara båda två. Befinner dom sig långt från centrum?

8. Mrsheepshooter
    Trådstartare

Mrsheepshooter Präst

Från:
    Stockholm.
    Har ficktjuvar varit ett problem för er som varit där? Har hört att det skall finnas rätt många i just Rom.

9. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Termini är centralstationen, Trastevere är stadsdelen på andra sidan Tibern.

Mrsheepshooter gillar detta.
  10. Mrsheepshooter
    Trådstartare

Mrsheepshooter Präst

Från:
    Stockholm.
    Jaha, haha okej :) Tack så mycket!

11. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Har varit på en del shady platser i världen och enda stället jag haft en hand i fickan är på bussen från Vatikanen till Termini.

Den är iof känd som 'ficktjuvslinjen'.

Kan vara värt att hålla ett extra öga på prylarna.

Rom är nog annars min favoritstad hittills.

Mrsheepshooter gillar detta.
  12. Mrsheepshooter
    Trådstartare

Mrsheepshooter Präst

Från:
    Stockholm.
    I
    Låter smart! Ska försöka ha plånbok och Klocka under uppsyn.
    Åh vad kul! Är supertaggad på att åka :)

Senast ändrad: 28 juni 2015
    Criss Cross och krämbulle gillar detta.
  13. JS

JS Friends of KS

Ja

Fick min iPhone snodd där