• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad skiljer en 500 dollars klocka och en 5000 dollars klocka...

Är en Rolex enligt dig värd 4500 dollar mer?

  • Nej...

    Röster: 27 20.3%
  • Ja, det är en Rolex.

    Röster: 80 60.2%
  • Jag vill ha jordnötter gratis när jag dricker min öl!

    Röster: 26 19.5%

  • Totala väljare
    133

ScubaKing

Audemars
Fråga till alla på KS: varför dyker det ideligen upp trådar som går ut på att hacka på Rolex? Helt ärligt, jag fattar det inte.
Rolex är en skrytklocka bla bla bla, Longines är bättre än Rolex bla bla bla, det är plast i Rolex urverk bla bla bla, Rolex har sett likadana ut i hundra år bla bla bla, folk köper Rolex för att få ligga bla bla bla, Rolex är mellanmjölk bla bla bla...
Men köp inte Rolex då! Om nån jävel ÄNDÅ vill köpa Rolex, kan han inte få göra det? :banghead:

Du har missuppfattat detta helt. Se videon, det är INGET i videon som hackar på Rolex eller tycker Rolex icke är prisvärd. Videon visar tydligt och enkelt vad som skiljer klockorna åt. Om du ser den så hör du även att han tycker Rolex har en hel del punkter som är bättre och mer välgjorda. Jag kan heller inte finna den "underton" som du nämner i tidigare post rörande min trådstart, jag gillar Rolex, har ägt Rolex. Blev dock sugen på en Hamilton då den verkar väldigt prisvärd.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Du har missuppfattat detta helt. Se videon, det är INGET i videon som hackar på Rolex eller tycker Rolex icke är prisvärd. Videon visar tydligt och enkelt vad som skiljer klockorna åt. Om du ser den så hör du även att han tycker Rolex har en hel del punkter som är bättre och mer välgjorda.
E du go' eller... Det är DU som missuppfattat detta helt. Det är inte filmen jag pratar om utan många av de inlägg i alla dessa trådar, liknande den här.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det är inte Rolex som är intressant här, inte heller Hamilton. Det är människan bakom de olika besluten som är intressant för det säger mer om riktigt viktiga fenomen än om prylen i sig. Förändras vi med eller utan klockan på armen? Kanske är det kompensation för bristande självkänsla? Kanske är det ett genuint intresse som ligger bakom ett vintageköp? Kanske köper man en Hamilton om man inte har råd med en Rolex som man sen behöver accepterande argument för sig själv? Kanske köper man en Hamilton för att det är roligare att lägga pengarna på ett annat intresse som är starkare? Det är först när man söker bygga sitt varumärke genom att köpa statusprylar som det börjar bli riktigt intressant. Då berättar köpet om en individ som saknar integritet och när den gruppen blir tillräckligt stor påverkar det samhället på alla plan. Som jag ser det är frågan mycket större än bara val av klocka till lågt eller högt pris.
 
Topp