Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad skulle du göra?

Diskussion i 'Vintage' startad av WatchIT, 27 mars 2015.

1. WatchIT
    Trådstartare

WatchIT Friends of KS

Jag har denna skönhet från maj-67. Den låg forfarande kvar i sin box med pristag och allt när jag köpte den för runt 10 år sen.

Meningen var att jag skulle använda den förstås då jag ville ha en vintage automat.

Den ligger fortfarande kvar i boxen. Förmår inte att använda den. NOS och vilande i sin box. Vad göra? Vad skulle du göra?

Funderar på sälja för att köpa annat, blivit sugen på Rolex Datejust. Velar...ska man bryta NOS förbannelsen? :)

image.jpg

Grafton, Gummo, Fixoflex och 4 andra gillar detta.
  2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉

Härlig klocka!
    Jag skulle använt den, men kanske byta ut lädret mot något annat och spara det på sidan i boxen. Dock måste den in och få en service om du tänkt använda den, för att undvika onödigt slitage på verkdelarna.

Grafton, China, yonsson och 4 andra gillar detta.
  3. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Jag skulle nog inte använda den om den verkligen är riktigt NOS. Har själv inga problem med patina, snarare tvärt om.

4. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Det är ju synd att låta en sådan vacker klocka bara ligga i en låda utan kärlek! Det är klart du skall använda den!
    Som eriksson sa, är det bra om den kan få en service.

Fint årtal också;) En annan kom till världen då!

Icaras, yonsson och eriksson850 gillar detta.
  5. WatchIT
    Trådstartare

WatchIT Friends of KS

Men då är det ju du som borde ha den ;-) Jag får fundera på hur jag ska göra….

Fixoflex gillar detta.
  6. Bjudko

Bjudko Stadsbo

Sälj den, du har uppenbarligen inget intresse i den eftersom du inte använt den på 10 år.

jabla, Fabian och yonsson gillar detta.
  7. WatchIT
    Trådstartare

WatchIT Friends of KS

Du har rätt, blir nog så och köp av Rolex istället.

Icaras, Fredrik (Swe), yonsson och 1 annan gillar detta.
  8. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Instämmer. Finns ingen anledning att ha klockor liggandes. Det finns säkert någon som blir kanonglad över att få köpa den där.

Fixoflex gillar detta.
  9. keks

keks Bonde

Vacker klocka. Den ska ju användas.

Men om det är av dig eller någon annan kan egentligen bara du svara på. Är det en klocka du tycker passar din livsstil och personlighet? Eller är det en klocka som du tycker är lite kul och hittat till bra pris i gott skick?

Som andra påpekat redan, en service hade rekommenderats innan regelbundet bruk.

Lycka till!

10. Patrik J

Patrik J Friends of KS

Från:
    Schtaaan
    Med risk för att svära i kyrkan: Keep it NOS. Ta fram den och smek den vid tillfälle, och sälj den när vintage Zenith blir glödhett eller du är i desperat behov av pengar. Använda gamla klockor går det 14 på dussinet av. NOS full set not so much.

Icaras, Jensab, NiklasArvid och 4 andra gillar detta.
  11. Rojalisten

Rojalisten Friends of KS

Från:
    Эребру
    Skulle sälja och förbättra klock-budgeten =)

WatchIT gillar detta.
  12. Thorn

Thorn Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Man kan ju hoppas att zenith blir hett. Ruskigt undervärderat kan jag tycka.

13. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Zenith ÄR hett, men inte alla modeller. De är ju kända flr sina el primeros som bara finns i små upplagor och det lär inte ändras.

14. ATL

ATL Bonde

Jag hade nog använt den direkt :)

15. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Skulle vilja säga att den dressmodellen (Automat) med datum klockan 5 redan är het!

Det är dock inte alla som gilla 35mm. Det kommer att ändras!

WatchIT gillar detta.
  16. Thorn

Thorn Friends of KS

Från:
    Göteborg
    yonsson jo men jag skulle vilja se ett allmänt uppsving för vintage zenith. Känns som märket förtjänar att bli ett lite mer Household name.

eriksson850 gillar detta.