• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad skulle du köpt för max 10 000 kr...

mudu69

Omega
Hej,
en arbetskamrat som vill köpa en ny klocka.

- Budget max 10 000kr.
- Automatisk
- Ska passa kostym....

Vad hade ni köpt?
 

Norra

Panerai
Sprillans? Kolla Longines Conquest (eller HydroConquest om han vill ha lite sportigare stuk).

Edit: om han vill ha något som tål lite vatten och stryk också. Annars har Longines mycket trevligt i Heritage-kollektionen.
 
Senast ändrad:

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Hej,
en arbetskamrat som vill köpa en ny klocka.

- Budget max 10 000kr.
- Automatisk
- Ska passa kostym....

Vad hade ni köpt?

Longines L1.611.4.75.2 alternativt L1.611.4.52.2
image.jpg
image.jpg





 

elmaco

Omega
Finns ju massor av kul för under 10 000 kr.
Jag antar att den ska sitta på en manlig handled.

Om den ska vara på läder så tycker jag att denna Seiko SARB017J är rätt schysst.
Om kollegan vill ha en lite större klocka på länk, typ dykare så är jag smått förälskad i Seiko SBC007. har inte testat den själv men internet säger att den ska vara skön att bära pga att den är i titan = lätt, och att formen på boettlocket ska vara från en annan värld (lite kryddat kanske)..
 

Norra

Panerai
Tissot Couturier är trevliga.. kanske kronografen? (Sorry för att jag ej lägger upp bilder, sitter hos morsan med telefonen...).

Edit: de automatiska alltså..
 

Btotheb

Omega
Hej,
en arbetskamrat som vill köpa en ny klocka.

- Budget max 10 000kr.
- Automatisk
- Ska passa kostym....

Vad hade ni köpt?

Menar du verkligen automatisk (självuppdragande), eller menar du egentligen mekanisk (inte batteri)? Om det bara är så att han vill skippa batteriklockorna och ha en med mekaniskt urverk blir utbudet betydligt smaskigare bland kostymklockorna om manuella (mekaniska, men vrids upp via kronan) inkluderas.
 

billo

Cartier
En Longines Conquest som några andra i denna tråden har nämt. Välbyggd klocka som sitter fint på handleden både i stållänk eller läder.
 
Topp