• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad skulle ni köpt för 10 000 Kr

Fifflio

Panerai
2-Faktor
longines-legend-diver-1.jpg
Den är fin! Men finns tyvärr inte på länk..... Trivs bäst med länk
 

vekktah

Cartier
Tycker oris är lite för klumpiga för min smak:)... Men fina är dom!!

Har du provat dem? de bärs mycket mindre än sin storlek. En 47mm i titan från oris känns mycket mindre än en subS just saying. Och går du på aquis på gummi har du den snyggaste dykaren som finns om du inte vill kliva över 20k. (som går att dyka med alltså)
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Har du provat dem? de bärs mycket mindre än sin storlek. En 47mm i titan från oris känns mycket mindre än en subS just saying. Och går du på aquis på gummi har du den snyggaste dykaren som finns om du inte vill kliva över 20k. (som går att dyka med alltså)
Nej aldrig provat en! Får nog gå iväg nästa helg och testa hos AD....på denna bild som är lånad såg den ju riktigt fin ut!
apajy4er.jpg
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Pro eller reduced? Kan någon vänligen förklara skillnaden på dessa två då jag inte är så insatt på omega..:)

Pro: 42mm, hesalitglas (plast). Manuell. ej vattentålig. Finns jävligt snygga vintage med gulnade index och mycket själ.
har varit på månen vilket är coolt.

Reduced: 39mm, safirglas, automat, vattentålig 100 meter. Smidiga att ha å göra med, men kommer enligt vissa alltid att vara en mindre lyckad bror till speedy pro.

Typ så.
 

vekktah

Cartier
Nej aldrig provat en! Får nog gå iväg nästa helg och testa hos AD....på denna bild som är lånad såg den ju riktigt fin ut!

Sålde just den där för ett par månader sen. En höjdarklocka som sagt. Men har haft/har två andra också. Ge det en chans. Är du sthlm så finns det ju ett antal AD:s som tillsammans nog sitter inne på de flesta modellerna.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Pro: 42mm, hesalitglas (plast). Manuell. ej vattentålig. Finns jävligt snygga vintage med gulnade index och mycket själ.
har varit på månen vilket är coolt.

Reduced: 39mm, safirglas, automat, vattentålig 100 meter. Smidiga att ha å göra med, men kommer enligt vissa alltid att vara en mindre lyckad bror till speedy pro.

Typ så.
I min mening så känns ju reduced mer prisvärd? Vad är det jag inte förstår ?:)
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Sålde just den där för ett par månader sen. En höjdarklocka som sagt. Men har haft/har två andra också. Ge det en chans. Är du sthlm så finns det ju ett antal AD:s som tillsammans nog sitter inne på de flesta modellerna.
Bor i örebro, men vi har en AD här som har oris inne så ska absolut testa en inom kort!!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
I min mening så känns ju reduced mer prisvärd? Vad är det jag inte förstår ?:)
3 mm gör stor skillnad. Har du inte tunna handleder, så kommer reduced kännas mer eller mindre som en renodlad dressare, medan pro känns tooligare. Så har du normaltjocka handleder, och är ute efter att komplettera Certinan, så skulle jag kunna tänka mig att du kan köra på en reduced. Annars inte.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
3 mm gör stor skillnad. Har du inte tunna handleder, så kommer reduced kännas mer eller mindre som en renodlad dressare, medan pro känns tooligare. Så har du normaltjocka handleder, och är ute efter att komplettera Certinan, så skulle jag kunna tänka mig att du kan köra på en reduced. Annars inte.
Vad svårt allt är, är ju OWG så det gör ju inte saken lättare....
 

JohanHLM

Rolex
Har haft dessa tre under året i prisklassen runt 10k och kan nog inte rekommendera någon av dom eftersom de inte finns kvar :)
AmIYEsM.jpg

LWSqCXi.jpg

q9z5esY.jpg


Tycker det är jäkligt svårt med en budget runt 10k eftersom mycket av de enligt mig klassiska och/eller gedigna klockorna har ett beg pris på 15-20k och uppåt. Du har ju fått en hel del bra förslag och om jag ska fylla på med något i dykarsegmentet runt 10k får det bli Doxa, Heuer vintage dykare eller Tag Heuer Aquaracer
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Har haft dessa tre under året i prisklassen runt 10k och kan nog inte rekommendera någon av dom eftersom de inte finns kvar :)
AmIYEsM.jpg

LWSqCXi.jpg

q9z5esY.jpg


Tycker det är jäkligt svårt med en budget runt 10k eftersom mycket av de enligt mig klassiska och/eller gedigna klockorna har ett beg pris på 15-20k och uppåt. Du har ju fått en hel del bra förslag och om jag ska fylla på med något i dykarsegmentet runt 10k får det bli Doxa, Heuer vintage dykare eller Tag Heuer Aquaracer
Du har så rätt! Känns som certinan jag har fyller de krav jag har i 10 000 klassen....känns som att man får spara lite till och slå till på en tudor black bay, tycker den är grymt fin, men då är problemet att den inte har datum istället:/ alltid något haha:)!
 

vekktah

Cartier
i den här gamla tråden jämför jag oris 47 mm med en aqualand. http://www.network54.com/Forum/594638/thread/1308000709/Dagens+klockbox+++lite+dykur.

Där ser du hur måttet på dem ljuger lite. Vad gäller deras kvalitet/finish kan jag bara konstatera att den är toppklass. Allt annat är bullshit. Hade den jämte en sea dweller (vitgulds T-dial) och där kan man ju räkna bort länken direkt till oris fördel, sen kan man kolla på insert (plåt vs keramiskt) etc. Klart som fan urverket är annat. Men det är helt klart det "budget-märke" av allt jag testat so fortfarande håller stilen. En oris Chronoris kan du ju få för 10k också. DET är mycket finish för pengen. Vansinnigt elegant klocka, och med ett helt eget utseende. Hade det stått något annat (dyrare) på den tavlan hade folk varit som tokiga i den.
 

fredtiger

Cartier
Är det såpass? Jag har varit sugen på den, men inte vågat gå längre än så då jag har varit rädd att den ska vara en kloss på mina nätta handleder. Värt att tänka om och testa den? ;)
Rolex Submariner 5513 är något av min idealklocka avseende såväl storlek som design. Var tidigare rädd att en Rolex Sea Dweller 16600 skulle vara för stor på min arm som mäter 17.5-18cm. Min superocean är såklart större än dessa två, men jag upplever den alldeles perfekt i storlek. Så den är klart värd att testa om det är storleken som hållt dig tillbaka. Jag är som sagt väldigt nöjd med min. Den var tänkt som en "steg -på väg mot - rolex sub/gmt -klocka", men just nu känns det som den kommer att stanna ett bra tag...:D
 

JohanHLM

Rolex
Haha nej alltså bara lite rolig vinkel på handleden:) Ironi i textform, lär mig aldrig.....
Nu är jag med :)
Trodde det var klockan det var klockan du syftade på men det var alltså min missbildade handled. Tänkte faktiskt inte på det själv när jag slängde upp bilden men den ser ju helt sjuk ut i den vinkeln :)
 

Wollen

Mao
2-Faktor
En resa, Väl i annat land kan man spana runt efter något kul att få runt sin lem ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp