• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad sportar ni för cykel?

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Fasen är det ingen som gillar att vara i skogen eller? Det är ju bra för er med frisk luft och allt.

Scott Scale 70

MHPlLBx.jpg


Husaberg FE450
zUlDNQO.jpg


Asfalt kan ju också vara trevligt ibland.
ezpTQ5q.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Bra där! Glömde helt att jag har en sådan också. Toppar på sisådär 35 km/h, sedan hinner inte benen mer (kadensen blir för hög för mig...) Hade inget annat för ett tag sedan, men det funkade fint att köra en träningsrunda med andra hälften. (Gav också henne en rimlig chans att "hänga på"... :D)
 
  • Like
Reactions: ZQT

acce1999

Patek
2-Faktor
Fasen är det ingen som gillar att vara i skogen eller? Det är ju bra för er med frisk luft och allt.
Absolut! Men då blir det transport med "apostlahästarna". Snabba skor på fötterna... Eller långsamma. Beroende på ambition, sällskap och humör. På vintern skidor, förstås. Men inte cykel på renodlad skogsstig. Skogsväg funkar förstås för träningscykeln.

... Och ofta den här på handleden:

14270onOysterInPocket-1.jpg
 

rogart-63

Patek
Kul att det var ett sådant cykelintresse här på forumet :)
Kom på att jag har min runt 20 åriga mtb kvar som jag funderar på att skaka liv i. Det är en Park pre pro 825 i stål med mestadels XT grejer på. Tyvärr så har dämparen som var Manitous första precis klappat i hop. Antar att det kan vara lite halvjobbigt att hitta någon som passar!


Fasen den där gaffeln är ju en raritet .En så hade jag som min första gaffel en gång i tiden på stenåldern :oldman:. Sitter elastomer gummin i olika hårdhet i den . Säkert dom som säckat ihop .Snygg retrohoj :)
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul med lite cyklar!

Själv trampar jag med denna raritet på Phuket.
(Tog den från Sverige runt 2005, jag cyklarde vättenrundan med den 2003)

8AB19185-B835-4096-B07C-DCEAE13C01A7-10592-0000143F99549381_zpsa2ff6ed6.jpg


Denna trampar jag omkring på i Bangkok.

919546B9-FBED-4E2B-A232-A40CE8A7578F-10592-00001468C88F7CA9_zps2eaa67bd.jpg


När jag försöker cykla fortare sätter jag på andra hjul

BB44A397-F280-4126-B8CF-7A9F4D60433C-10592-00001469113563DB_zps4f276e51.jpg


Nu ska jag köpa mig en "räjser" bike...

Mvh
Micke E
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Inget fancy alls....en Scott sub45, tre år gammal och med 28" slicks på sant lite annat lull. Har också en två år gammal Scott s30 med 105.
 
Okejååå cykelnördar, kan man få lite hjälp...

Ska köpa en cykel då min blivit snodd under semestern :mad:

Den jag kollat på är en Skeppshult Basic...

e337aa5b-b98e-49a0-a76e-58f4a21bde5f_large.jpg


Vill ha en typ citybike, max 7 växlar (ingen Single eller Fixie) bör ha stålram för att kunna ha barnstol på men se okej ut utan barnstol :D Den ska användas för pendling till jobbet ca 7km enkel väg per dag samt hämtning och lämning på dagis så ca 1km med knodd i stolen....

Budget för ny eller beggad är typ 7lax...

Skeppshulten tror jag är funkis men om ni har andra förslag så vore jag tacksam eller synpunkter på Skeppshulten....
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Håhå, en tråd jag får tuppa mig i...

Merlin Ti Mountain
Santa Cruz Superlight
Yeti AS-X
Surly 1x1
Merlin Ti Road
De Rosa Primato

...och lite till.
 

_jonte

Patek
Har en Nihiki Hyper Pro från 2011. Snabb (hybrid) cykel som funkar bra till jobbet med.
Ultegra bak, 105 fram, hydrauliska skivbromsar och 9,2 kg. (jag har stänkskärmar på min... :bag:)
Rätt nöjd!.. Enda problemet är att man inte kan parkera den nånstans utan att klåfingriga, svagsinta typer är framme...

hyper.jpg
 
Topp