• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad sportar ni för cykel?

Ninen79

Audemars
4-5 fall på sjukt välanvända cyklar där framgafflar gått av. Man gör världens statement och går ut i vanlig media om att det är recall och det ska bytas (typ 10k+ cyklar) och sen finns det inte tillräckligt med gafflar för oss handlare att få tag på. Detta var typ i höstas och vi väntar fortfarande på ett par sändningar till :D
Jag har en nikishi race carbon från 2012, byts framgaffel ut gratis?
 
Dagpendlarhojen
skeppshult_natur_premium_green.jpg


Fincyklarhojen
DSC01195.jpg


(Bilderna lånade av www)
 

Chattras

Cartier
Jag kör en sådan här numer. En Nishiki Pro SLD. Tänkte komma igång att cykla igen. Har funkat kanon de två rundorna jag kört sedan i fredags. Har lovat mig själv en riktig racer när jag nött 200mil med denna ;).

image.jpg
 

WBergdahl

Panerai
Vafan, kan ni inte få tag på NÅGOT vettigt via jobbet? Scott? Ridley?
Scott kan vi ju plocka nu när vi börjat sälja dom, men vi har ännu inga roliga priser på dom...
Sen bor jag ju deltid i Belgien också och där är det enda som fungerar Eddy! :)
Blir inte kvar hos norrmännen så länge till heller

Edit: Har lite svårt för Scott också...
 

Apansson

Torpare
Scott kan vi ju plocka nu när vi börjat sälja dom, men vi har ännu inga roliga priser på dom...
Sen bor jag ju deltid i Belgien också och där är det enda som fungerar Eddy! :)
Blir inte kvar hos norrmännen så länge till heller

Edit: Har lite svårt för Scott också...
Scott gör 2 bra modeller. Addict och Sub 10. :D Resten är skit.
Hehe, sant. Merckx är ju bra grejor. Det är ju ingen Trek, men vafan.. ;)
 

WBergdahl

Panerai
Scott gör 2 bra modeller. Addict och Sub 10. :D Resten är skit.
Hehe, sant. Merckx är ju bra grejor. Det är ju ingen Trek, men vafan.. ;)
Haha, kanske skulle köpt en Sub 10 ist då ;)
Skulle jag köpt en Scott så hade det blivit en Addict 20, möjligen Addict 15...
Hur som så hade jag varit tvungen att speciallbeställa en åt mig, vilket hade gjort den ännu dyrare då vi inte har den i vårt sortiment

Det "roligaste" vi har från Scott är ju CR1
 

Apansson

Torpare
Haha, kanske skulle köpt en Sub 10 ist då ;)
Skulle jag köpt en Scott så hade det blivit en Addict 20, möjligen Addict 15...
Hur som så hade jag varit tvungen att speciallbeställa en åt mig, vilket hade gjort den ännu dyrare då vi inte har den i vårt sortiment

Det "roligaste" vi har från Scott är ju CR1
Ah. Sämst. ;( jag är sugen på en Trek Emonda SLR9, men datorspel är roligare än cykling. Fatbiken är såld.
 

kbw

Omega
2-Faktor
Jag är på jakt efter en cykel för främst motionsändamål, något liknande @Scaramanga efterfrågade (tror jag), men har lite svårt att hitta något jag känner mig nöjd med och tänkte höra om det fanns lite tips eller rekommendationer.

Idag har jag provat följande:

Trek (Alliant) 7.2, storlek 20, 5 999kr hos TeamSportia. Denna cykel är den bästa av de jag testat än så länge, förutom att den var lite liten, men det fanns större storlekar att beställa. http://www.trekbikes.com/se/sv_SE/cyklar/city-cyklar/fitness/fx/7-2-fx/p/1323010-2016

Bianchi C-Sport 2, storlek 55 (tror jag), provade den 7-växlade varianten den 24-växlade fanns ej uppackad, upplevde den som hård och obekväm. 7 299kr hos TeamSportia.
http://www.bianchi.com/se/bikes/bik...6&categoryIDMaster=281696&bikeIDMaster=281760

BMC Alpenchallenge AC02, storlek L, upplevde den ungefär som Bianchi:n, stenhård sadel, bromsarna tog lite dåligt tyckte jag. 8 499kr hos TeamSportia.
http://www.bmc-switzerland.com/int-en/bikes/lifestyle/mountainroad-alpenchallenge-ac02-alivio/

Tänkte egentligen testa Scott Sub nånting hos TeamSportia men den fanns ej hemma. Är det någon annan cykel jag bör prova? Någon som ligger i samma prisklass (6-7kkr) som har hydrauliska bromsar?

EDIT: Denna ser inte helt dum ut: http://bikemasters.se/index.php?route=product/product&path=74&product_id=463&sort=p.price&order=ASC några tankar?
 

Gräsanden

Cartier
2-Faktor
Hur är scott scale 960 som året runt pendlare i alla väder? Bor norröver så kan va rätt mycket snö ibland:p
 

Chattras

Cartier
Då var ytterligare 3 mil avklarade. Har ni fortfarande lika o-sopade vägar i övriga Sverige som här i Göteborg?
 
Topp