• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad sportar ni för cykel?

larmar

Cartier
2-Faktor
Behövde en hojj till Cykelvasan, d
IMG_20160416_132046.jpg
et blev en Scott Scale 970 som jag hoppas att jag ska bli nöjd med..
 

Apansson

Torpare
Vet inte än, lagomt kanske ;) Skämt åsido, tänkte börja cykla lite i Hellas och Lida men har inte cyklat MTB innan.
I Hellas ska man ju ha en rejäl trailhoj. Alternativt en 29" med lite mer slag om man vill ha den lite mer mångsidig. Specialized Camber, Trek Fuel EX är exempel på dessa.
Annars om det ska vara en ren trailhoj är Trek Remedy 7 ohotad etta vad gäller pris kontra vad du får.
 

WBergdahl

Panerai

D.B

Cartier
2-Faktor
Beställde idag en cannondale jekyll 4, skogen here we come :cool: sjukt taggad tills ja får den förhoppningsvis på ons :)
Screenshot_2016-08-26-17-43-09.png
 

chimaira

Cartier
Tjena!
Jag fick en cykel "på köpet" vid en bilaffär. En Cube LTD 29" 2013. Är det någon som sitter på lite info om den hojen? Frågar här för att forumet är ju ett oändligt hav av kunskap;), och så orkar jag inte googla dåliga recensioner och kolla på undermåliga tester på
youtube:banghead:.
Tack på förhand.
Bild skamlöst stulen från www.
IMG_6310.PNG
 

ozzyozzy

Cartier
Tjena,

Ska köra Vättern, ngn som har tips på hoj? Jag kommer köra motionärstempo och har förutom racer även kikat på cyclocross/hybrid för att underlätta träningen då jag kuskar på varierat underlag till jobb och dyl. Är detta rätt tänkt? @Apansson @WBergdahl ?
Jag tänker sub 10 lax om möjligt, då jag tvivlar på att detta kommer göra mig till ngn jätteentusiast så är devisen "ju billigare desto bättre". Hellre 5' mindre, och 1 kg mer...

Jag har även en köpes här om ngn vill pitcha ngt:
https://klocksnack.se/threads/racerhoj-cyclocross.69559/
 

ozzyozzy

Cartier
Tjena,

Ska köra Vättern, ngn som har tips på hoj? Jag kommer köra motionärstempo och har förutom racer även kikat på cyclocross/hybrid för att underlätta träningen då jag kuskar på varierat underlag till jobb och dyl. Är detta rätt tänkt? @Apansson @WBergdahl ?
Jag tänker sub 10 lax om möjligt, då jag tvivlar på att detta kommer göra mig till ngn jätteentusiast så är devisen "ju billigare desto bättre". Hellre 5' mindre, och 1 kg mer...

Jag har även en köpes här om ngn vill pitcha ngt:
https://klocksnack.se/threads/racerhoj-cyclocross.69559/
Närmast just nu ligger väl en Scott speedster 40. Bra eller anus?
 

Freddie L

Panerai
Tycker du ska kolla på en CX. Hybrid funkar säkert, men du kommer sakna bockstyret några timmar in på VR.
CX med medföljande tjockdäck för din stökiga pendling och träning, sen byter du till lättrullat ett par veckor innan start.
Köp nåt beggat om du känner att du vet hur du ska sitta på en cykel, annars kanske XXL (om din närmaste har kunniga säljare) när de har någon rea. Du kan lika gärna lägga 4.999:- som 9.999:-, lägg hellre lite extra pengar på byxor, skor, hjälm, slang och så ffa dyra findäck!

Ha så roligt!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tjena,

Ska köra Vättern, ngn som har tips på hoj? Jag kommer köra motionärstempo och har förutom racer även kikat på cyclocross/hybrid för att underlätta träningen då jag kuskar på varierat underlag till jobb och dyl. Är detta rätt tänkt? @Apansson @WBergdahl ?
Jag tänker sub 10 lax om möjligt, då jag tvivlar på att detta kommer göra mig till ngn jätteentusiast så är devisen "ju billigare desto bättre". Hellre 5' mindre, och 1 kg mer...

Jag har även en köpes här om ngn vill pitcha ngt:
https://klocksnack.se/threads/racerhoj-cyclocross.69559/

Om du bor i Sthlm så ska Team Sportia lägga ner sin butik som ligger inne på Ikea Barkarby. 25-50% rabatt på cyklar och tillbehör.
Har inte varit där själv och sett vilka modeller som är mest rabatterade, men de har ju som enda butik i Stockholm, (vad jag vet), BMC...och det är ju så bra som det kan bli i mina ögon. CX01 hamnar långt utanför budget men är så fantastisk att den får en bild i alla fall :)

Minns inte på rak arm vilka fler märken de har, men åtminstone Bianchi, Crecsent, Scott och Nishiki.

2015-BMC-CX01-carbon-cyclocross-bike04-600x377.jpg


EDIT: Vart f-n är @Apansson egentligen? :confused:
 

Freddie L

Panerai
Team Sportia kan vara riktigt bra butiker, vet ej hur det är med ovan nämnda.

BMC är ett riktigt roligt märke, har spanat på just CX01an bland annat. En instegscykel från BMC eller Scott med extra flyttrea låter som en bra deal. Jag hade försökt välja annat än Bianchi och Nishiki, och aldrig någonsin tittat åt en Crescent.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Team Sportia kan vara riktigt bra butiker, vet ej hur det är med ovan nämnda.

BMC är ett riktigt roligt märke, har spanat på just CX01an bland annat. En instegscykel från BMC eller Scott med extra flyttrea låter som en bra deal. Jag hade försökt välja annat än Bianchi och Nishiki, och aldrig någonsin tittat åt en Crescent.

Håller med om graderingen...även om det smärtar i ett gammalt Crescent-hjärta. Har lite dålig koll på orsaken, men var det när Grimaldi tog över som märket chanserade? 90-talets mtb var så bra som det någonsin har varit och kommer att bli. Gram från -97...där kan vi snacka graal! :)

2084-gram.jpg
 
Topp