• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad sportar ni för racercykel?

rolex84

Omega
2-Faktor
Jag betalade 16000kr, och då fick jag, som jag nämnde, en Specialized Tarmac! Det jag skulle säga är att leta efter en fjolårshoj, då det är i det stora hela samma cykel fast med andra färger...

Den stora frågan jag vill ha svar på är: vad väger era landsvägscyklar?! :)

Blev nyfiken så jag ställde mig på vågen med cykeln. 9kg väger min, koll på vad din väger?



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Bastarden:
image.jpg



Finåket:
image.jpg
 

jabla

Sarlacc
Minns killarna i klassen när jag ser en sådan cykel. De klämde fast en klädnypa med spelkort på ekrarna så det skulle smattra lite när de cykelstajlade framför oss tjejer. :)
Har inget minne av att jag gjorde det för att impa på tjejer, tyckte bara det var häftigt. Men samtidigt känner jag mig inte riktigt vuxen ens vid 50+ :)
 

chris.f

Cartier
2-Faktor
Jag betalade 16000kr, och då fick jag, som jag nämnde, en Specialized Tarmac! Det jag skulle säga är att leta efter en fjolårshoj, då det är i det stora hela samma cykel fast med andra färger...

Den stora frågan jag vill ha svar på är: vad väger era landsvägscyklar?! :)


Ligger runt 7-7,2kg. Ska dock på med nya aerohjul och kan kommer ner cirka 200-700gram i vikt beroende på vilka hjul det blir.
 

Vincent

Cartier
Farfars gamla Crescent som han antagligen snodde hem från krogen när han var ung, håller på att göra om den till singlespeed.
Ingen som har nåt gammalt bockstyre liggandes? Verkar nästan svårt att få tag på nu förtiden?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Vincent

Cartier
Farfars gamla Crescent som han antagligen snodde hem från krogen när han var ung, håller på att göra om den till singlespeed.
Ingen som har nåt gammalt bockstyre liggandes? Verkar nästan svårt att få tag på nu förtiden?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Aurum - vilken tycker du är roligast att cykla på?

Tyvärr är den gamla inte riktigt i toppskick när det kommer till växlar och bromsar så den har jag inte åkt så långa turer på. Mest blivit en caféracer. Dock är det ju favoriten känslomässigt och den jag hade sörjt mest om den försvunnit. Skall man täcka en längre sträcka eller om man skall vulgoglida är det kolbastarden som gäller. Båda fyller sina funktioner och jag skall styra upp den gamle lite.
 

chris.f

Cartier
2-Faktor
Okej... Och då får man inte spinna vidare på det eller?

Nej, men som nämndes ovan är vikten sekundär om du inte tillhör världseliten. Sedan att köpa en team-cykel för 100tusen, känns lite onödigt då andrahandsvärdet på den typen av cyklar inte är så bra. Det är inte som att köpa en ny Rolex Sub där du nästa får tillbaka dina pengarna om du vill sälja den efter en säsong. Sedan att en världseliten cyklist förbrukar runt en fem stycken cyklar under exempel tour de france är väl en annan sak.

Edit länk:
http://velonews.competitor.com/2014/01/news/whos-riding-what-and-what-it-all-means_314487
 

WBergdahl

Panerai
Nej, men som nämndes ovan är vikten sekundär om du inte tillhör världseliten. Sedan att köpa en team-cykel för 100tusen, känns lite onödigt då andrahandsvärdet på den typen av cyklar inte är så bra. Det är inte som att köpa en ny Rolex Sub där du nästa får tillbaka dina pengarna om du vill sälja den efter en säsong. Sedan att en världseliten cyklist förbrukar runt en fem stycken cyklar under exempel tour de france är väl en annan sak.

Edit länk:
http://velonews.competitor.com/2014/01/news/whos-riding-what-and-what-it-all-means_314487

Jag tycker mer att det är kul att veta vikten på andras cyklar, och att försöka få min egna lättare utan att lägga allt för mycket pengar på den. Och då när du berättade hur lätt din var, eller kommer att bli, så drog jag bara en slutsats.
 
Topp