• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tror ni gällande exakt årtal osv. På denna klassiker.

henryk

Breitling
Fyndade denna NOS Marvin nyligen. Försökt hitta info men finns ej mycket att läsa. Skall vara ett ETA verk samt att den håller tiden i 48 timmar liggandes. Påstås vara sent 40tal, tidigt 50tal. Ena luggen är märkt: F348
image.jpeg
image.jpeg


Orginal länk och spänne. Verkligen nyskick.
image.jpeg
image.jpeg
 

Martin Lovasz

Audemars
Aetos är idag ett bortglömt märke men man kan hitta fina urverk i dem som detta Tissot 2030. De gjordes bara under 1977 och ersattes med 2031 året efter. Det är en tidszon modell så man ställer timmen som på vanliga klockor men för att ställa minuter så håller man in kronan i 5 sekunder sedan släpper man ut den och trycker snabbt in kronan igen och nu skall minutvisaren snurra fortare.

Ofta tror folk att klockan är sönder då man hör ett högt klickande när man ställer timvisaren. :)

Nu ser boett, urtavla och krona lite slitna ut så frågan är om det är ett bra köp förutom om man behöver ett nytt urverk.
 
Senast ändrad:

Martin Lovasz

Audemars
Jag är rädd att det kan vara något billigt i den men det är ovanligt för Tärnan då de för det mesta har standardverk av god kvalité.
 

rogart-63

Patek
Vad tror ni om denna äldre dykare.
image.jpg
image.jpg
Gissar 70-talet. Tror jag har varit ägare till den där en gång i tiden? Om inte så har jag haft en likadan :) Som Martin säger sitter det inget särsklilt avancerat verk i dom . Trots det kan det vara rätt trevligt på ett snyggt band? Ett Nato kanske?
 
Topp