Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad tror ni om den här..?

Diskussion i 'Vintage' startad av Sond, 11 september 2013.

1. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Knepig handlare. Mycket tyder på att jag bör avstå. Han vill inte skicka mer bilder utan tycker jag ska använda zoomfunktionen... Men innan jag avskriver eller går vidare så tänkte jag ändå se om någon här har lust att titta och säga sin mening. Jag har begränsad erfarenhet av DJ.

https://www.chrono24.se/rolex/vintage-datejust--id2306012.htm

2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Ser väl hel ok ut men två saker reagerar jag på. Boettsidan på kronsidan ser nästan konkav ut. Sedan ser boettlocket lite knepigt ut? Slipat av en gravering? Skulle gärna se fler bilder på den.

Sedan angående fler bilder är det något jag ofta stör mig på när det kommer till köpare. Inte för att det behöver vara så i detta fall, men ofta bes det om fler bilder utan tanke och mest på rutin. Om man är spekulant på mina ur tycker jag att man i så fall får precisera vad man vill ha bättre bilder på.

3. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    ser nästan ut som en spricka vid 6

skulle definitivt kräva mer bilder annars avstå

4. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Bilder är lite knepigt. Personligen tycker jag att en butik kan bjuda på lite fler bilder direkt i annonsen. Jag tror jag avstår.

5. acce1999

acce1999 Friends of KS

Nu skrev du att du tror att du avstår, men några kommentarer:

På den prisnivån kan man inte vara kräsen...
    Boetten ser - givet priset - bra ut. Ser ut att finnas mycket boett kvar. Kolla runt stifthålen. Kolla också profilen runt bakboetten.
    Om det är en spricka i glaset vid kl 6 (som nämns), så är ju byte av plexi enkelt. Det är ingen showstopper. Du kanske ändå vill byta till glas med förstoringsbubbla.
    Länk och lås ser (återigen med hänsyn till priset) OK ut. Dito tavla och visare.

Givet att jag börjar ana vad du söker efter, så tycker jag att du ska titta på dyrare klockor, för att få mer. Framför allt så skulle jag vilja se mer av urverket innan jag handlar.

mvh A

6. 10past10

10past10 Bonde

Jag kan inget om DJ men sitter inte end piece bitarna ovaligt dåligt? Givetvis något som i så fall går att byta, men i alla fall värt att notera.
    Åter igen, jag vet inte om jag har rätt. Bara ett fråga från mig.