Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad tror ni om denna IWC-goding...?

Diskussion i 'Vintage' startad av zesj, 24 september 2014.

1. zesj
    Trådstartare

zesj Bonde

Från:
    Lund
    Morsning vintagevänner,

Fann detta guldkorn tilltalande: http://www.watchestobuy.com/images/IWC18Goldb.JPG

Går loss på drygt 21k. Beskrivning av objektet saxat från siten finns nedan. Vad tror ni? Är det en hyfsad affär? Inget till synes tokigt med klockan? Tycker mig se att kronan inte är original.

"Here is a vintage IWC in solid, 18k. yellow gold AUTOMATIC WINDING watch measuring a full and larger 35mm. in a 35mm. solid gold case with teardrop lugs. The case is without scratches. The dial dial was expertly refinished and retains the original gold markers and Dauphine hands. You will love the wrist coverage this watch provides-it looks large.The automatic winding caliber 852 movement was just cleaned and is accurately keeping time. Automatic winding vintage IWC watches are in high demand by collectors. You will enjoy wearing this (Shaffhausen) International Watch Company watch!"

2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Nej, bättre kan du hitta. Ommålad tavla och fel krona. Tycker den är minst 10' för dyr.

NiklasArvid, Ako, eriksson850 och 1 annan gillar detta.
  3. zesj
    Trådstartare

zesj Bonde

Från:
    Lund
    Tack, Aurum. Jag tar till mig ditt råd och hoppar den :).

Det verkar inte helt lätt att hitta den där speciella vintageguldklockan som har det lilla extra...