Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad tror ni om denna Omega?

Diskussion i 'Vintage' startad av SvepandeAndreas, 12 november 2015.

1. SvepandeAndreas
    Trådstartare

SvepandeAndreas Bonde

2. floristen

floristen Stadsbo

Kan inte uttala mig om äktheten, men saftigt utropspris.. "köp nu för 220 000:-" lockar ju

3. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Skulle tippa på att den är äkta? priset har jag dock ingen aning om förutom att 220k är väldigt mycket pengar. :)

Säljaren har skapat en video också.

Gummo och Kettil gillar detta.
  4. Kettil

Kettil Biskop

Även om den antagligen är ok så sänker den säljaren proveniensen duktigt; " plexiglasunderlägg" ..." Se hur det tickar! " tvåhundratjugotusen för att ta över en klocka av en idiot med manér....ha ha ha :D

Icaras, eriksson850 och Gummo gillar detta.
  5. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Jag är tveksam. Varför säljer han den på Tradera? Han har sytt rätt över bandet med vanlig sytråd :p
    Finns det nåt omega verk som heter cal 714 .Hittar inget? Rättar mig själv då det står 715 längre ner .Det finns däremot .

Senast ändrad: 12 november 2015
    eriksson850 gillar detta.
  6. soderlund

soderlund Stadsbo

Från:
    Storstan
    Bilderna var ju kanske inte de bästa, med tanke på priset säljaren begär.

7. Sjobedan

Sjobedan Präst

Från:
    Malmö.
    ''Helt automatisk utan batteri och går på vibrationerna från handleden.'' :stop:

8. oggemon

oggemon Bonde

Utgår vi från att den är äkta, så förstår inte jag hur man inte kan göra en proffsigare video än den där. Detsamma gäller bilderna. Man har ju inte fått se en enda krispig kvalitetsbild på klockan än. Dessutom säger han att det står 715 på baksidan vilket är "symbolen för guld". Det är 750 som är en internationell symbol för 18K.
    Varför inte vända sig till en auktionsfirma?

9. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Nypris var enligt texten 13000 swiss franc vilket motsvarar 111 000 ungefär. Bra värdeökning :) 100%