Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad tror ni om detta?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Osclat, 6 november 2015.

1. Osclat
    Trådstartare

Osclat Stadsbo

Halloj ks, sitter i skolan för tillfället och gör ett arbete där vi sitter och kollar runt på kickstarter och kom över detta. Tror ni att detta kommer bli något som man ska ha i framtiden eller endast en onödig pryl som bara stör när man har klockan på sig?
    Rätt så praktiskt men känns som en sak som man skulle tröttna på efter en dag eller två.
    https://www.kickstarter.com/project...disc-turns-any-watch-into-a-smar?ref=category

2. KenKun

KenKun Biskop

Fiffigt :)

3. Omega87

Omega87 Bonde

Från:
    Eslöv
    Smart! Men förstör hela upplevelsen och känslan med att ha en klocka på handleden.

4. Anden

Anden Friends of KS

Från:
    Lund
    Jag trodde att meningen med Smartwatch var att man inte skulle behöva ta upp mobilen hela tiden. Allt den här verkar göra är att agera vibrator åt den som inte har mobilen i fickan samtidigt som man får en 5 mm tjockare klocka på det.

MånsT, azcii och nöt gillar detta.
  5. nöt

nöt Biskop

Nja en extra vibrator och tjockare klocka. Vet inte om det är så intressant.

6. Hellebring

Hellebring Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Går ju inte ens att ha bilhandlarhäng ;)
    Nej men hade den varit tunnare och man hade en riktigt slim kvartsklocka hade den ju kunnat vara en kul grej om den var billig.

7. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Fiffigt men knappt halva vägen om man nu söker en smartklocka...

8. BCKSTRM

BCKSTRM Friends of KS

Och man får fräckt neonljus som om klockan vore en kittat Volvo 740...
    Nej, en klockvibrator blir det inte för mig iaf

JLW och nöt gillar detta.
  9. Ruben

Ruben Borgare

Från:
    Göteborg
    Nej, en extra vibrator och högtalare känns onödigt.
    Hur bra är det för urverket med massa vibrationer kanske man ska fråga sig också ..

10. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Gillar iden. Men höjden på bef. klockor blir för hög och att behöva kolla mobilen gör den lite "dum"

11. månljus

månljus Borgare

Från:
    Stockholm
    Håller med. Gick inte igång på detta. Förstår inte heller varför man skulle välja att ha den där grejen under själva klockan. Man kan ju bara ha vibration på mobilen eller ha den där grejen i fickan eller på ett armband. Det enda som lockade för mig var vibration-alarmet. Skulle vilja ha ett sånt att ha på armen.

12. limbotimbo

limbotimbo Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Alltså man kan ju lika gärna bara ha ett sånt därt smart armband som håller koll på steg och sömn mm. Det här känns bara onödigt. Jag tror jag gillar min klocka bäst när den är dum.

13. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Jag förstår inte användar syftet! Varför kan man inte lika gärna ha vibratorn eller ljudet på, på sin telefon! Visst, om du är ute och går eller springer där det är bullrigt, då funkar det ju, men annars känns det rätt så meningslöst. Jag säger BAJS! Köper hellre en riktig smartwatch än att gå med den där skiten under klockan, måste bara kännas obekvämt. Dock är ju idén lite fiffig det får man inte ta ifrån Trivolyn som sagt, men att det skall kosta 800.000kr för att fixa till en sak som kostar ett par spänn att fixa Kina känns, kom igen nu.

14. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Alltså vad är det för fel på en vanlig bild. Snabbscrollade videon på min telefon och kunde ju inte ens se produkten. Bara massa värdelösa filmklipp som aldrig kommer till skott. Måste vara en skitprodukt om den måste kamoufleras i en video där någon reklamnisse fått händerna fria att imponera på sina reklamkompisar. Alltså vem orkar bränna minuter på ett filmklipp. Nä. Skit enligt mig.

Omega87 och JLW gillar detta.
  15. marer

marer Stadsbo

Från:
    Luleå
    Som tidigare talare säger så löser den ett icke befintligt problem, så nej jag tror inte på detta.

16. JLW

JLW Friends of KS

Från:
    首都
    Ungefär som när en hel actionfilm utspelas för att tillslut visa en dryck haha :D

Jag skulle kunna tänka mig en smartklocka till träning/sport osv. Men i mitt liv räcker det med en dumklocka <3

JohnDoe gillar detta.
  17. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Nej här också. Hade varit kul att se hur hög den hade gjort en deepsea! Haha
    En plastfilm att sätta över klockglaset som bara syns när det behövs kan få mig att överväga smart klocka.

nissehult gillar detta.
  18. joca

joca Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Håller helt med!

Omega87 gillar detta.
  19. Greven

Greven Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Nej, den här uppfinningen flyger inte. Undrar verkligen om de undersökt att det verkligen finns ett behov av denna uppfinning. Känns tveksamt.

20. Omega87

Omega87 Bonde

Från:
    Eslöv
    Ja, jag fick heller ingen direkt tydlig uppfattning av produkten.... Så filmen var ganska menlös.

21. ollkli

ollkli Borgare

Från:
    Luleå
    Känns väldigt onödigt. Man får ju ändå hala upp nallen...

Mårtenssons ur Brookfield