• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tror ni om nya MacBook?

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Kör en 15" pro köpt i år. Den funkar bra, men jag saknar Windows.

Tjejen har en Air från 2014 som börjar gå jävligt segt och hänga sig titt som tätt. Är detta normalt?
 

Edin

Panerai
Kör en 15" pro köpt i år. Den funkar bra, men jag saknar Windows.

Tjejen har en Air från 2014 som börjar gå jävligt segt och hänga sig titt som tätt. Är detta normalt?

Har en Air från 13 som tugar och går. Bytte dock HD i den för ett år sedan och det gjorde stor skillnad. Inge seghet eller att den hänger sig längre. Vet inte om det har med HD att göra men som jag fattat det kan det göra ganska stor skillnad.
 

Monke

Cartier
Kör en 15" pro köpt i år. Den funkar bra, men jag saknar Windows.

Tjejen har en Air från 2014 som börjar gå jävligt segt och hänga sig titt som tätt. Är detta normalt?
Beror på men den ska inte sega ner sig egentligen. Hur mycket ram? Hur mycket ledigt har ni på HDD? Är den apfull så blir datorn seg, Omni disk sweeper är ett bra program att ha installerat.
 

Monke

Cartier
Kör själv en Air från tidigt 14 och den tickar på som aldrig förr. Sugen på att byta till nya Pro men kan inte motivera ett köp riktigt än (tyvärr)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Kollade i min nyköpta PRO och den är från tidigt 2015 står det.

Alltså nästan två år gammal dator!

Är det normalt eller skall jag återlämna ?

Ping @Guskleto
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Kollade i min nyköpta PRO och den är från tidigt 2015 står det.

Alltså nästan två år gammal dator!

Är det normalt eller skall jag återlämna ?

Ping @Guskleto
Syftar du på min fråga om min flickväns två år gamla Air och försöker vara lustig?

Med tanke på priset på en Macbook är det under all kritik att den segar ner totalt så snabbt.

Om inte så visslar jag vidare.
 

tossefar

Cartier
Kollade i min nyköpta PRO och den är från tidigt 2015 står det.

Alltså nästan två år gammal dator!

Är det normalt eller skall jag återlämna ?

Ping @Guskleto
På förra sidan skrev du ju att du medvetet valde att köpa den gamla modellen... Den kom 2015. Jag kanske inte tycker att det är ett jättebra köp oavsett, men du måste väl själv ha bestämt att den passade dina behov bäst.
 

Monke

Cartier
Kollade i min nyköpta PRO och den är från tidigt 2015 står det.

Alltså nästan två år gammal dator!

Är det normalt eller skall jag återlämna ?

Ping @Guskleto
Inte lönt att lämna tillbaka, modellen heter så (mid 15) 11,4 eller 11,5. Du får bara ut en som heter samma. Det är inte en dålig dator, ska gå att hitta till riktigt bra pris nu när nya Pro släppts. Njut av din dator, den kommer att snurra på bra i många år.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
På förra sidan skrev du ju att du medvetet valde att köpa den gamla modellen... Den kom 2015. Jag kanske inte tycker att det är ett jättebra köp oavsett, men du måste väl själv ha bestämt att den passade dina behov bäst.
Det är iofs aktuell modell jag köpt. Trist bara att min var så gammal redan nu
 

Monke

Cartier
Den är inte gammal. Den kan vara tillverkad förra månaden eller förra året. Modellen heter mid 15, den släpptes då. Samma som den nya kommer heter late 16 eller nåt. Oavsett när den säljs/tillverkas.
 

Monke

Cartier
Hur upplever du skillnaden på de 2? Har en Air idag som jag funderar på att byta ut men är rädd att Macbook är för "klen"
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Hur upplever du skillnaden på de 2? Har en Air idag som jag funderar på att byta ut men är rädd att Macbook är för "klen"

Första generationens MacBook var ganska klen och även batteritiden haltade. Andra generationens MacBook lider inte av de problemen utan gör det den förväntas göra. Jag använder den mest till Office och surf och kör inga tunga program.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Vi pratar väl om den macbook som finna i andra färger än silver?
Hur funkar den när du allt på en gång?

Den som finns som rosa, guld, silver och rymdgrå. Word, Excel, Safari och mail är det jag använder. Tycker den gör allt perfekt och dessutom är smidigare än MacBook Pro med Touch Bar.
 

Monke

Cartier
Tack! Får åka in till Apple och titta mer på den. Även om det är avårt att få en uppfattning om den i butiken.
 

M1984

Omega
För den som tvekar, gör inte det, Har nu haft min i 24 timmar och är barnsligt förtjust i nya MBP !
Har även ordnar så meddelanden och allt i whats app och samtal kommer i datorn vilket gör att jag inte behöver titta ned på telefonen om jag inte vill, sjukt smidigt !
 
Topp