• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tror panelen, Äkta eller inte?

Stråkarn

Omega
2-Faktor
Jag har svårt att avgöra, är den äkta eller inte? dålig upplösning..

q6d2LhN.jpg
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Lite dålig bild för att säga något säkert...

Men vilken modell ska det isåfall vara? En äldre gissar jag... För det är ingen som jag känner igen.
 

fredrik

Omega
Ser ut som en SuperOcean från sent 90-tal / tidigt 00-tal. Men aldrig sett en Breitling Superocean Chronograph utan datum.
Aldrig heller sett en SuperOcean med den länken, så den är i vart fall en efterkonstruktion.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Kronskydd och pushers ser konstiga ut. Sen har jag inte sett någon modell med den placeringen av subdials och sifferindex på samma tavla. Visarna ser inte heller okej ut tycker jag men svårt med den bilden.
 

jabla

Sarlacc
Länken sitter inte ens monterad på kl 6-sidan, många kopior bruka bli liggande när de förr eller senare går sönder. Sedan "ärver" någon den och "vet inget om klockor" så den annonseras ut till försäljning.
Hade man vetat att det var en äkta bratte hade man fixat bandstiftet.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Har tittat lite mer och törs nästan sätta pengar på att det är en fejk, annars är det en modell jag aldrig sett tidigare.
 

Stråkarn

Omega
2-Faktor
Ligger på en auktionssida, ska åka och kolla med egna ögon och avgöra.
ev ta med en hammare och banka lite om den är fejk
 

Sagedal

Breitling
Bara att datumet fattas. :)

Jag tänkte att den kanske gjordes utan datum också?
Hur som helst bör man väl kräva att få öppna den och titta inuti. Står det "Breitling" ingraverat lite här och där på urverket är den troligen äkta. Vägrar säljaren låta dig titta under skalet ska man nog dra öronen åt sig.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Den känns inte alls bra!
länka gärna till auktionssidan så kanske man kan se bättre bilder.
/j
 

Sagedal

Breitling
Garanterat fake.
Fel krona, pushers, saknar datum, sub dials felplacerade (skulle vara 6, 9, 12), etc. etc. etc.

Håller med om att datumet saknas är en varningssignal, men Breitling har flera modeller med 3,6,9 subdials. Däremot är det svårare att hitta just en sådan med arabiska siffror. Jag ska lägga in bilden jag hittade direkt i tråden istället:
w0WfnoH.jpg

Och den här är äkta.
 

Malcolm Y

Omega
Håller med om att datumet saknas är en varningssignal, men Breitling har flera modeller med 3,6,9 subdials. Däremot är det svårare att hitta just en sådan med arabiska siffror. Jag ska lägga in bilden jag hittade direkt i tråden istället:
w0WfnoH.jpg

Och den här är äkta.

Du har helt rätt, men det ändrar inte faktum att klockan på bilden är 100000% fake...:happyhappy:
 
Topp