• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker folket om Montblanc?

Portofino

Panerai
Under SIHH så tyckte jag mig märka att Montblanc fått mycket uppmärksamhet. Framförallt internationellt. Min fråga är lite vad folket på KS tycker om detta märke?

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Norra

Panerai
Jag skulle enbart (om jag hade pengarna) köpa inhouse-klockor av dem. Annars ska de hålla sig till pennor tycker jag. För samma pengar som deras värstingar kan du faktiskt köpa en riktig värsting från en riktig klocktillverkare. Bara min åsik. :)
 

sveol

Cartier
Jag gillar dem. De har varit verksamma sedan 1906 om inte jag minns fel. Tycker att om man varit verksam i 100+ år så förtjänar de iaf lite respekt. Rolex = 1905, och det verkar ju fungera för de flesta.

Deras Timewalker serie är lite ovanlig men dösnygg.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Pennorna grymma och klockorna har jag ingen erfarenhet av...

Rankar dock dom någonstans mellan Tissot-Certina-Longines typ. Kanske något högre med tanke på inhouse
 

Laurentius

Cartier
Jag har haft deras pennor i många år men inte kikat närmare på klockorna, känns som det finns så mycket annat jag valt före en Mont Blanc...
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Pennorna grymma och klockorna har jag ingen erfarenhet av...

Rankar dock dom någonstans mellan Tissot-Certina-Longines typ. Kanske något högre med tanke på inhouse


Inget ont om ovanstående tillverkare, men nog ligger väl Montblanc ett kliv över dessa? De har ju flertalet ur på Chrono24 över 100k, eller är dessa bara kraftigt överprisade? :)

Ps. Har aldrig känt på någon.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Inget ont om ovanstående tillverkare, men nog ligger väl Montblanc ett kliv över dessa? De har ju flertalet ur på Chrono24 över 100k, eller är dessa bara kraftigt överprisade? :)

Ps. Har aldrig känt på någon.


Jo kanske det, men frågan är väl hur många de säljer för 100k? Kan inte vara speciellt många.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jo kanske det, men frågan är väl hur många de säljer för 100k? Kan inte vara speciellt många.


nej det är inget val jag skulle göra ifall jag skulle köpa nytt för 100k :) Men frågan är väl snarare hur bra/exklusiv/hantverk klockan är och där tycker (tror) jag nog att Montblanc slår de andra... (Longines,tissot,certina)
Kan tänka mig att det här är ett sådant där märke som går bra i Asien/Kina.

Någon som har egen erfarenhet av märket?
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Deras nicolas rieussec chrono är ganska så sweet, lite undermålig finish på urverket i förhållande till pris, men den känns bra i övrigt :)

montblanc-nr-anniversary.jpg
 

Portofino

Panerai
Det finns ju 100+ klockor jag skulle köpa innan en montblanc men jag har lagt märke till att uren fått mer och mer uppmärksamhet i press. Inte för att det betyder ngt i sig men jag kan tycka att de nya modellerna är snygga.
 

JesperO

Rolex
Tycker nog de har tagit sig på slutet med sina klockor.
Men är penntillverkare för mig - dock grymt överreklamerade : för den pengen får man så mycket roligare och bättre pennor (men de är ju ganska bra på branding -lite som Rolex...)
 

Pool

Breitling
Tycker Timewalkerserien är riktigt snygg. Står högst upp på önskelistan för tillfället.
 

Camo00

Patek
Enligt recensioner jag läst om deras TimeWalker-serie, i bla Watch Time, så ligger de många snäpp över Tissot och Certina!! Det verkar vara riktigt trevliga klockor faktiskt, men visst undrar man hur många som säljs pga ett rätt högt pris och förväntat lågt begpris?!
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Säger som de flesta andra att pennorna är riktigt bra.

Finns för många andra klocktillverkare som jag hellre testar innan Montblanc.
 

Andreas777

Cartier
Jag hade en timewalker chrono för något år sedan... trevlig klocka. jag köpte den begagnad för 15-20% av nypriset, för det priset var den otroligt prisvärd och trevlig. Men att köpa en ny med ett värdetapp på 80% är dyrt samt som många ovanför skrivit det finns många fina klockor i den prisklassen som jag hellre lägga pengarna på.
 

Tufv

Breitling
Nyligen inhandlat min andra MontBlanc är sjukt nöjd, felet med breitling, omega och bl.a. Rolex är alla jävla kopior, folk går runt i skiten som vita tubsockor, älskar mina MontBlanc
 

par

Patek
2-Faktor
Nyligen inhandlat min andra MontBlanc är sjukt nöjd, felet med breitling, omega och bl.a. Rolex är alla jävla kopior, folk går runt i skiten som vita tubsockor, älskar mina MontBlanc
Nu köper jag inte klockor för att andra ska bry sig om vad jag har på handleden.

Tyvärr får jag alltid känslan av parfymklocka när jag tänker montblanc, deras varumärke är för spretigt för att bygga exklusiva klockor.
 
Topp