• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker ni om Customiserade

Målarn

The Steak
Rolex här på klocksnack då??
Vill egentligen veta om Ni skulle nånsin tänka er att customisera eran Rolex eller nån annan klocka ni har med diamanter/rubiner osv??

Och hur blir det med andrahandsvärdet?? Sjunker sånna Rollar i pris mera än den som inte är customiserad??

Här får ni lite bilder på en 116710 med diamanter och rutiner!!

1.jpg

5.jpg

6.jpg

8.jpg

9.jpg

11-1.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Har svårt att se mig själv bära den där faktiskt. Jag är alldeles för lite vulgo för att det skulle funka. Men tänk typ hmm, tänk typ Chippen Wilhelmsson, han skulle lätt kunna ha en sån utan att skämmas.
 

Dubbes

Cartier
Jag kan tycka att det blir lite märkligt när någon försöker att efterlikna en befintlig klocka.
Det ser ut som en stålvariant (116710) som ska likna en 116759 SARU.

Diamanttavla är ju helt ok. Det går att bytta ut.

Är du sugen på att pimpa upp din klocka?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Målarn skrev:
Tackar för ditt svar!! Verkar som om ingen annan gillar det :D !!

haha! Desto mer jag kollar på bilderna, har säkert klickat upp tråden tre fyra gånger haha, så tycker jag att det inte är så tokigt, men jag skulle inte kunna bära den själv. Men inte så konstig/ful som jag tyckte först! :lol:

Det är möjligvis bandhornen och crown guardsen som är lite väl mycket bling bling. Men bezeln är helt ok!
 

Målarn

The Steak
Dubbes skrev:
Jag kan tycka att det blir lite märkligt när någon försöker att efterlikna en befintlig klocka.
Det ser ut som en stålvariant (116710) som ska lina en 116759 SARU.

Diamanttavla är ju helt ok. Det går att bytta ut.

Är du sugen på att pimpa upp din klocka?

Njaa vettefan, skulle kunna tänka mig köpa en redan pimpad klocka då, denna 116710 är till salu för ca 67tkr :D


JakobZ skrev:
Målarn skrev:
Tackar för ditt svar!! Verkar som om ingen annan gillar det :D !!

haha! Desto mer jag kollar på bilderna, har säkert klickat upp tråden tre fyra gånger haha, så tycker jag att det inte är så tokigt, men jag skulle inte kunna bära den själv. Men inte så konstig/ful som jag tyckte först! :lol:

Det är möjligvis bandhornen och crown guardsen som är lite väl mycket bling bling. Men bezeln är helt ok!

Hahah nej inte tokigt alls :D men det är ju en smaksak och vissa kan ju tycka att man förstör klockan när man customiserar den med stenar osv.. :D
 

Ricrob

Patek
Helt ok, tycker jag! Mycket bättre än leopard-Daytonan iaf. Det jag ställer mig frågande till är varför den har tavla från en GMTII-C med grön text/visare? Den tavlan har väl aldrig suttit i gamla boetten, eller ser jag fel gällande smala bandhorn? Dessutom skulle en röd visare/text göra sig galet mycket bättre mot de röda stenarna!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Älskar det! Att detta fungerar för mig beror på att det är så tokfel att det blir rätt. Jag är på jakt efter en isad klocka, frågan är bara vilken och hur. Bar en DJ i guld med briljantindex och det gav mersmak. Detta kan låta ironiskt, men jag är helt seriös!
 
Topp