• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker ni om denna?-->STEINHART "GMT-OCEAN 1 BLACK RED

nice?

  • Ja

    Röster: 13 20.3%
  • Nej

    Röster: 41 64.1%
  • Champions league ikväll, bryr mig inte

    Röster: 10 15.6%

  • Totala väljare
    64
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Choppe

Rolex
2-Faktor
Rätt schysst att ge en klocka i 5k-klassen till en kompis med tanke på din egen samling. Köp en Parnis (då GMT Master-looken verkar vara viktigt) åt honom och spara övriga degen till ditt nästa köp.

Vafan.

Edit: Sorry, såg att det var hans samling du nämnde tidigare. Jaja, men spara pengarna till något kul istället alt. köp någon annan fin klocka i den prisklassen.
 

tissoter

Audemars
För 5k får han en begagnad Marathon GSAR i toppskick. En bra mycket trevligare klocka i samma stuk som är egen + faktiskt används på riktigt av både militär och polis. MYCKET bättre val.
Absolut, jag ger upp den här tråden snart. Vet inte om det var seriöst ens eller om det handlade om att få ihop 200 post? Pinsamt.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Absolut, jag ger upp den här tråden snart. Vet inte om det var seriöst ens eller om det handlade om att få ihop 200 post? Pinsamt.
Jag har inget emot Steinhart eller något märke egentligen. Men med en prislapp så kan man jämföra. Inte värd 5000 med tanke på vad man får för andra klcokor imo. Marathon är helt suveräna i sin klass. Har ägt tre stycken. Tyvärr ingen just nu men det lär bli en igen någon gång. :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Trist som allt annat Steinhart gör. Måste vara tråkigt att köpa en Steinhart och möta människor som utan närmare inspektion glatt frågar vad det är för Rolex man har på armen och varje gång behöva förklara att "aha nej alltså jag har inte råd att köpa Rolex så jag har köpt en billig kopia istället, men jag lovar den, har jättebra kvalitet".
 

strider

Panerai
Trist som allt annat Steinhart gör. Måste vara tråkigt att köpa en Steinhart och möta människor som utan närmare inspektion glatt frågar vad det är för Rolex man har på armen och varje gång behöva förklara att "aha nej alltså jag har inte råd att köpa Rolex så jag har köpt en billig kopia istället, men jag lovar den, har jättebra kvalitet".
lika trist som att någon säger- oj vilken fin rolex! och frågar är den äkta?
 

strider

Panerai
Trist som allt annat Steinhart gör. Måste vara tråkigt att köpa en Steinhart och möta människor som utan närmare inspektion glatt frågar vad det är för Rolex man har på armen och varje gång behöva förklara att "aha nej alltså jag har inte råd att köpa Rolex så jag har köpt en billig kopia istället, men jag lovar den, har jättebra kvalitet".
dessutom är det ingen kopia.

Också trist om någon säger-ojj vilken rolex! och sedan säger vad är det du kompenserar?
skämtåsido
 

wotan

Rolex
Köp originalet, har du inte råd? Köp något annat som är unikt istället.

Svårt att hänga på ett entusiastforum och försvara en hommage från ett klockmärke utan något vidare rykte.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
nu trollar du va? de flesta har sagt att byggkvaliten är bra.
Trollar jag på jobbet :)
Köpte en invicta till frugan för 3 år sedan, hon använder den dagligen funkar perfekt. Inget fel på Invicta.

Frihet når man bara efter ägt din submariner för att sedan sälja den. Det är då allt det roliga börjar. Seiko, GS, "hommager" vintage slitosläng. Lifes good vettu

"Det är först du förlorat allt, du är fri att göra allt"
 

strider

Panerai
Köp originalet, har du inte råd? Köp något annat som är unikt istället.

Svårt att hänga på ett entusiastforum och försvara en hommage från ett klockmärke utan något vidare rykte.
Har både statusen och pengarna, men som sagt är detta en gåva.
Så det är din låga IQ du kompenserar, not bad.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
dessutom är det ingen kopia.

Också trist om någon säger-ojj vilken rolex! och sedan säger vad är det du kompenserar?
skämtåsido
Ja, i ljuset av dina två kommentarer till mitt inlägg så blir det ju helt logiskt att istället gå och köpa en Steinhart....:banghead:

Med premissen att man riskerar att möta frågan "är den äkta" alternativt "vad kompenserar du för" om man köper en Rolex så skulle man alltså ha äran att säga "nej den är falsk" och...? "haha det är så illa att jag inte ens klarar av att försöka kompensera" om man köpte en Steinhart? :D Get me one of those!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp