• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker ni om detta ?

paradis

Audemars
Personen köpte en Submariner 114060 , slipade ner kronskydden , ändrade tavlan,mm. Hur långt bör man gå för att få till sin Submariner ? Vad han egentligen ville var en , vintage Submariner 6538 Lyckades han ?
image.jpeg
 

Ninen79

Audemars
Tycker det blev väldigt snyggt! Bandhornen är mer harmoniskt. Stör mig lite på de breda bandhornen på min 116610 och de tjocka kronskyddet samt det blanka keramiska insert.
 

mps

Cartier
Riktigt kul med de som vågar modda det som anses vara "perfekt".
Särskilt med ett sådan här resultat.
 
Tummen upp! Tycker det är kul när folk vågar modda sina klockor. Det enda som jag tycker mindre om är den gula tonen på tavlan kunde låtit det vara original och så hade det varit riktigt schysst.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hela bezelen är väl bytt?! Vet inte om originalet går att matta ned men gillar originalets form på kanten bättre än denna.
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Jag är inte så mycket för Rolex (nu får jag väl stryk) men den här var faktiskt riktigt snygg. Kanske den snyggaste jag sett. Håller med om att den har lite Tudorvibbar. Kanske därför jag gillar den skarpt :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Bandhornen upplevs som mindre, vilket bara är en fördel. Men jag stör mycket på de spegelblanka kanterna och de breda fasningarna (bevels).
 

xTZ

Cartier
Tycker det blev riktigt snyggt och eget! Alltid kul att ha en unik klocka! :)
Hade inte tackat nej till att min såg ut så!
 
Topp