• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker ni om Invictas klockor?

alfgren

Rolex
2-Faktor
I bästa fall kostar Heuern typ 5ggr pengarna. Sen är den också en designstöld av guds nåde så det känns inte riktigt som rätt tips.
 

Xaero

Omega
Man får ju inte glömma bort att det finns både bra och dåliga Invicta's. Invicta är en extremt stor tillverkare med fabriker både i Kina och Schweiz. De Invicta's som är hel-schweiziska är mycket bra i min erfarenhet. Och de tillverkar faktiskt inte bara "kopior", Invicta har MASSOR med egna unika modeller som ingen annan tillverkar har.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Jag har en på jobbet och en i skolan som använder Invicta, den ena verkar störa sig på att man måste ställa den varje gång den ska användas. Personligen tycker jag inte att de ser så kvalitativa ut och jag luras inte av dem. Jag har inte rört vid många Rolex men jag ser direkt att det är en invicta..

Personligen hade jag såklart rekommenderat att köpa en Vostok för drygt 350 spänn fraktat och klart istället. Eller en Seiko 5 för runt lusentappen. Men vill du köpa en Invicta så var så god, det är som sagts innan dina pengar och dina val. Många verkar vara nöjda med Invicta på WUS till exempel, men finns också en del missnöje.

Dessutom, köp inte från uret. Finns billigare på exempelvis ebay.

Vostok Scuba Dude:
2416-710634-Amphibian-1-max-300.jpg


Seiko 5 SNZH551:
seiko-sports-mens-5-snzh55k1-snzh55.jpg


Seiko 5 SNZF22:
seiko-divers-mens-5-snzf22j1-snzf22.jpg
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag säger som Löfven:"dags för nyval". Det finns massor av alternativ, exempelvis något av förslagen från JaTack

Poängterar att jag aldrig sett en invicta.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Jag har haft två klockor från Invicta och jag har inget att klaga på, riktigt schyssta ifall man gillar utseendet och storleken.

Edit: Kan tillägga att det rörde sig om deras "Subaqua".
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Man får ju inte glömma bort att det finns både bra och dåliga Invicta's. Invicta är en extremt stor tillverkare med fabriker både i Kina och Schweiz. De Invicta's som är hel-schweiziska är mycket bra i min erfarenhet. Och de tillverkar faktiskt inte bara "kopior", Invicta har MASSOR med egna unika modeller som ingen annan tillverkar har.

Riktigt unika mm.. Tror ingen annan tillverkare ens vill tillverka såna fula groteska klockor.
Skriva rekommenderat pris 56k på den här skiten som sen säljs för 14k och skriva 75% rabatt. Köparen tror ju att han gör värsta kapet. Herregud. :banghead:
5730-1200x1200.jpg
 

Xaero

Omega
Riktigt unika mm.. Tror ingen annan tillverkare ens vill tillverka såna fula groteska klockor.
Skriva rekommenderat pris 56k på den här skiten som sen säljs för 14k och skriva 75% rabatt. Köparen tror ju att han gör värsta kapet. Herregud. :banghead:
5730-1200x1200.jpg


Design är ju en smaksak. Jag skulle till exempel aldrig visa mig på stan med en ful Patek på armen. Men att påstå rakt av att Invicta är skräp och dålig kvalité är direkt felaktigt och baserat på okunskap.
 
Topp