• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker ni om "nya" Speedmaster MKII?

Turbotom

Omega
Har länge varit sugen på en vintage MarkII, gillar formen, lite kaxig, lite attityd. Men sen trillade jag in och provkörde den nya tvåan.

ImageUploadedByTapatalk1408994721.397879.jpg


Gillade den skarpt! Många fina detaljer, och fin tyngd!

... Men! Jag blev lite tveksam ändå! Jag har sen ett par år en Speedmaster Pro, och har börjat gilla det handdragna verket, och gillar vintageklockor med historia. Dessutom ogillar jag datumet i den nya klockan. Passar inte alls in tycker jag..

Vad säger ni?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

R0B

Panerai
Nja, inte min kopp av te. Även om den snygg på just denna bild! Gillar det röda detaljerna.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Jag gillar den. Var lite nära att slå till då jag verkligen tycker att det är en lyckad uppdatering även om jag tycker att det är lite synd att den vuxit nån mm. Coolt med lume i tachyn. Hade nog satsat på den svarta. Men så kom jag på att jag gillar vintage bättre och att det är billigare. Så rann det ut i sanden och jag köpte nåt annat. :)
Den är fin men köp vintage. Jag hör att du vill.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Diggar ju Speedy förvisso men tycker denna är, mja vet inte riktigt..måste nog se den live
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Speedy pro är en nätt liten skapelse. Nya (och gamla) Mk2 är ju betydligt klossigare. Det fina urverket och grym sunburstborstad boett är också plus med nya Mk2 mot Pro. Gillar racingversionen eftersom jag är svag för färg och de fina optiska egenskaperna i svagt ljus, visarnas och tavlans orangea färg blir riktigt speciell.

Hittar du en riktigt fin vintage Mk2 är den väl värd sitt pris dock.

Jämförelse
%25255BUNSET%25255D.jpg
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Inte riktigt min kopp te. Lite för "busy" på tavlan för att jag skall tycke att harmoni infinner sig.
Ser lite retro ut vilket jag antar är grejen med den.
 

Jens

Greedo
Gillar den nya och den gamla för delen. Ibland är det rätt skönt med nåt nytt och (oftast) problemfritt!


J
 

Limpas

Cartier
Coolt med orange visare till den grå tavlan, dock tycker jag att den vita subsekundvisaren förstör symmetrin (även om jag förstår varför den är vit och de andra är orange). Datumet förstör också när det har svart bakgrund mot den grå tavlan. Vid första ögonkastet: Snygg och cool! Vid det andra: Nej, tack! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker den är ascool! Designen är helt underbar. Tycker den är bra mycket mer intressant än vanliga speedyn.
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Nja, lite tveksam där. I och för sig spännande och på sitt sätt väldesignad, men möjligen "för mycket" för en Speedy. Skulle gärna se den i verkligheten dock.
 

Englunds

Breitling
Har länge varit sugen på en vintage MarkII, gillar formen, lite kaxig, lite attityd. Men sen trillade jag in och provkörde den nya tvåan.

ImageUploadedByTapatalk1408994721.397879.jpg


Gillade den skarpt! Många fina detaljer, och fin tyngd!

... Men! Jag blev lite tveksam ändå! Jag har sen ett par år en Speedmaster Pro, och har börjat gilla det handdragna verket, och gillar vintageklockor med historia. Dessutom ogillar jag datumet i den nya klockan. Passar inte alls in tycker jag..

Vad säger ni?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag hade personligen valt den gamla :)
 

E.Z.

Panerai
Har länge varit sugen på en vintage MarkII, gillar formen, lite kaxig, lite attityd. Men sen trillade jag in och provkörde den nya tvåan.

ImageUploadedByTapatalk1408994721.397879.jpg


Gillade den skarpt! Många fina detaljer, och fin tyngd!

... Men! Jag blev lite tveksam ändå! Jag har sen ett par år en Speedmaster Pro, och har börjat gilla det handdragna verket, och gillar vintageklockor med historia. Dessutom ogillar jag datumet i den nya klockan. Passar inte alls in tycker jag..

Vad säger ni?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Håller helt med!

Säger emot mig själv lite men skulle gärna se en remake av Flightmastern. Bulkigheten i den klockan och de olika färgerna tror jag skulle kunna bli riktigt snyggt i en bra och välgjord remake.
 

JAkesson

Omega
Läckra röda detaljer MEN renheten av en vanlig speedy tycker jag inte att den slår. Av ren tillfällighet har jag ju min på mig idag.

a419c3658889c6e8b9dd734a80fbb038.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

SJ Smythe

Cartier
Tycker den är skitcool... på någon annan. Vet inte om jag känner mig helt bekväm med storleken men designen som sådan: läcker. Vill gärna se den irl.
 

Turbotom

Omega
Jag måste absolut kontakta en kompis, kompis och klämma lite på hans Vintage MKII!

Har ni vägarna förbi en ny MKII så tveka inte att kolla på den! Superfin!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp