• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker ni om par som matchar sina ur?

Hampussar

Breitling
Då syftar jag framförallt på par bestående av man och kvinna där de bär identiska modeller och ofta även samma färger. Huvudsakliga skillnaden består då av att mannen bär ett herrur och kvinnan ett damur i mindre storlek. Personligen tycker jag det ser väldigt tjusigt ut och det visar även på ett visst mått av klockintresse vilket alltid är roligt. Visst föreligger en liten risk till association av det gamla fenomenet med matchande träningsoveraller köpta på postorder:depressed: men jag tycker ändå inte detta är samma sak. Vad tycker ni?
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jag tycker att det är oerhört smaklöst och istället tyder på ett stort ointresse. Är man intresserad av klockor strävar man efter att hitta modeller som passar övrig stil, attribut och tillfälle.

Inte några jäkla pajasfasoner med samma klocka i olika storlekar.

Nej. Usch och fy. Såväl smak- som fantasilöst.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Såååå töntigt, typ såhär:
foto
 

M.U

Rolex
Jag tycker att det är oerhört smaklöst och istället tyder på ett stort ointresse. Är man intresserad av klockor strävar man efter att hitta modeller som passar övrig stil, attribut och tillfälle.

Inte några jäkla pajasfasoner med samma klocka i olika storlekar.

Nej. Usch och fy. Såväl smak- som fantasilöst.

håller med till fullo! Att (kvinnan i fråga, förmodar jag) lånar respektives ur är helt ok. Men att ha identiska flyger lika mycket som grisar.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Haha, varför är alla så negativa? Det är ju rätt skönt om den ena parten är intresserad, hittar en fin klocka och sen köper en liknande till sin respektive :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker att det är oerhört smaklöst och istället tyder på ett stort ointresse. Är man intresserad av klockor strävar man efter att hitta modeller som passar övrig stil, attribut och tillfälle.

Inte några jäkla pajasfasoner med samma klocka i olika storlekar.

Nej. Usch och fy. Såväl smak- som fantasilöst.


Veckans sågning…låt mig gissa, du får inte igång grillen, det regnar och "semestermyset" med partnern blev inställt pga "huvudvärk"? :D
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Veckans sågning…låt mig gissa, du får inte igång grillen, det regnar och "semestermyset" med partnern blev inställt pga "huvudvärk"? :D


Inte alls. Jag är så harmonisk och fin... instängd på ett kontor, solen skiner och det är dessutom köer på hela E4:an som jag snart ska ge mig ut på för att åka på "semester"... =)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Mjae beror på, tycker de funkar helt ok om mannen har en YM och kvinnan tycker de är en snygg klocka och köper en YM i mid-size. Men man behöver ju inte bära de tillsammans varje dag bara för de, variation förnöjer.
Min tjej skulle mycket väl kunna tänka sig en PO i midsize bara för hon tycker min PO är snygg, inga problem men då får hon köpa den själv.
 

Sond

Patek
Nää, det fungerar inte i min bok. Hustrun har en DJ Lady och jag en DJ. Det har ju hänt att vi av en slump ha dem samtidigt. Då ursäktar jag mig med att de har ganska olika tavla. Och att det inte var planerat.
 
Topp