• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker ni om par som matchar sina ur?

Jag vill nog inte vara någon slags stilpolis, så om man vill ha matchande klockor - kör på det.
Och är inte halva grejjen med ett sånt upplägg själva metaforen för relationen "att man delar livet tillsammans etc..." - eller är det bara något slags romantiskt mumbojumbo som snurrar i mitt huvud?
 

Hampussar

Breitling
Råder delade meningar här uppenbarligen, själv står jag fast vid att det ser snyggt ut men smaken är som baken. Här kommer lite bildexempel jag fann:

image-2_zpse46bb9d6.jpg
04082011207.jpg
04082011208.jpg
2zqwi04.jpg
5e8u8e5e.jpg
26_zpsbae82dfe.jpg
7897378102_86cdca5763_c.jpg
bf50a07dfd266b95bfff09830578c036.jpg
c81d33e270024bb38497b132ee44185b.jpg
DSCN7257.jpg
IMG00458-20110715-1637.jpg
watches.jpg
YMBje014.jpg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Det är bara i "myslösa" relationer som mysfrekvensen behöver stadfästas oombett på…wait for it…. ett internetforum… Ping Erik1
Haha ironin framgick visst inte ;) student/22 har mitt på det torra dock!

Men för att hålla lite topic har jag inte och kommer inte skaffa en matchande klocka till min flickvän. Ungefär som när par utomlands dressar likadant, det ser roligt ut helt enkelt.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haha ironin framgick visst inte ;) student/22 har mitt på det torra dock!

Men för att hålla lite topic har jag inte och kommer inte skaffa en matchande klocka till min flickvän. Ungefär som när par utomlands dressar likadant, det ser roligt ut helt enkelt.

Jo, den gick fram. ;)
 

almeyero

Panerai
Äsch, mina föräldrar kör varsin tt Dj, herr respektive dam modell. Jag kan se charmen i det.
Men jag vill nog inte matcha det med min tjej. Mest för hon har en michael kors..


Min tjej kör den där Michael Kors med, har försökt få henne på bättre tankar men det är som att tala med en vägg.. Jävla kvinnor... ;)
 

Sputniq

Panerai
Liknande modeller/samma modell i olika utföranden (ex DJ) kan nog vara rätt snyggt, exakt samma blir nog mest löjligt. Tänker matchande SMP i stort samt litet utförande... kan helt omöjligt se bra ut.
 

Veratio

Cartier
Tycker att det är coolt!

Vanligtvis har man väl mer än en klocka ändå, men att ha samma ur då och då är ju lite gulligt!
 

Kniven

Cartier
Kanske att gå utanför ämnet, men jag gillar IWC father and son. Idioti i absurdum blir på något vis njutbart. Hade jag haft 150 000 kr över hade jag självklart köpt en uppsättning till mig och min son på 2 år.
iwc-pilots-watches-for-father-and-son-3.jpg
 

Rivalen

Rolex
Jag vill inte matcha för då skulle jag få lägga av min Sinn U1 på svart gummi och gå över till Hermes G/S batteridrift. Har man samma smak så matcha på, men jag tycker inte man skall anstränga sig.
 
Topp