• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker panelen? New watch, vintage looks....

....blir det lökigt att ha en klocka som är en heritage modell och ser så lik ut som en äldre modell likt som här Tissoten? Personligen tycker jag den är otroligt snygg och 37mm och i mina ögon så ser den verkligen gammal ut...


Tissot006.jpg


Tissot010.jpg


549403d1358504954t-tissot-chrono-janeiro-043.jpg
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Det känns ju lite knasigt men det går ju inte att tycka illa om den. Mycket fin.
Jag skulle tveka både en och två ggr att slå till.

Vad kostar den?
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Oj! Jag älskar den!
Men jag vet inte... Tänk att hitta en identisk "från tiden". Då satan snackar vi.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
6:10 in, är den inte ganska lik? Eller, var det så kronografer såg ut rent allmänt på den tiden kanske.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Hade dom glasbaksida back in the days... ;)

Snygg, men jag är kluven till denna typ av retro-prylar. Snygga; ja! Men jag föredrar "the real deal"!
 
Hade dom glasbaksida back in the days... ;)

Snygg, men jag är kluven till denna typ av retro-prylar. Snygga; ja! Men jag föredrar "the real deal"!

Dom hade alltid safirglasbaksida :rolleyes: men håller med i viss mån, men gillar looken men har varken kunskap, tid eller ork +att jag inte vill lägga sådana pengar på den typen av originalklocka, då kanske det här vore en bra kompromiss....eller blir det bara att man glider runt med en ny Tissot.... :grumpy:

6:10 in, är den inte ganska lik? Eller, var det så kronografer såg ut rent allmänt på den tiden kanske.

Antar att det var så dom såg ut då...

Räknar kallt med en generaldiss från Aurum NiklasArvid och dom andra vintageboysen
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Gillar Tissots heritageserie överlag. Sen är det ju inte riktig vintage förvisso och "the real deal" är ju alltid bättre: plexi, ser äldre ut etc.
Men överlag tycker jag det är lyckade klockor, har ju själv en Visodate

Favoriten i serien är dock denna (finns även i guld):
http://www.chrono24.se/tissot/chrono-150-anniversary--id2555540.htm?query=tissot 150 anniversary&suchen=Söka&dosearch=true&searchexplain=1&resultview=list&goal_suggest=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm
 
Gillar Tissots heritageserie överlag. Sen är det ju inte riktig vintage förvisso och "the real deal" är ju alltid bättre.
Men överlag tycker jag det är lyckade klockor, har ju själv en Visodate

Favoriten i serien är dock denna (finns även i guld):
http://www.chrono24.se/tissot/chrono-150-anniversary--id2555540.htm?query=tissot 150 anniversary&suchen=Söka&dosearch=true&searchexplain=1&resultview=list&goal_suggest=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Den är snygg men tycker den jag visade känns ser MER vintage ut och ser inte uppenbart ut som en nyproducerad retro modell....
 

Weberg

Audemars
Är inte mycket för vintage-looken i allmänhet, men den där måste erkännas var ganska cool.

*letar förgäves efter smileyn med tummen upp*
 

bya

Omega

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Visst ser den ok ut. En vintage med svart tavla i bra skick som inte är renoverad är ju nästan omöjligt att hitta.
Trotts att priset skulle rinna iväg hade jag ändå valt en vintage!
 

Wi

NLA
2-Faktor
Den där var riktigt jäkla fin! Den är vintage-inspirerad utan trams som fake-patina. Jag gillar den skarpt! Någon som vet ifall det är safir eller plexi?
Vad kosta sig?

edit: aja datumskivan har lite fejkpatina, men hellre så än snövit skiva..Hade dock hellre sett svart skiva, med font i guld
 

Jens

Greedo
Fin!
Det blir lite som att göra två flugor på smällen:)
Du får vintagefeeling samtidigt som du har en ny och "gångstark" klocka, bra kombo!


J
 
Topp