Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad tycker panelen? Om ändlänkar...

Diskussion i 'Diskussion' startad av LongCon, 26 november 2012.

1. LongCon
    Trådstartare

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Har blivit erbjuden att köpa ett Jubilee, 62510 med D-länkar och 555 ändlänkar. Problemet är att GMT:n från början kom med 502-ändlänkar. Har förstått att det ska funka med 555 men...

Personligen skulle jag väl egentligen vilja ha 502:eek:r men vet inte om det är såå viktigt. Kan även köpa det utan ändlänkar och försöka skaffa rätt ändlänkar i efterhand. Då blir priset 2k istället för 2.5k.

Nu till frågan: Känner panelen att det är viktigt med "rätt" ändlänkar för att klockan ska kännas genuin?

Mvh

// En lite osäker LongCon :?

2. Per

Per Björklövens finest

502? Ursprungligen på de vikta hette de 55. 555 är rätt till senare jubilee.

Från när är klockan?

3. LongCon
    Trådstartare

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna

Jasså? Då är det jag som missuppfattat eller läst nåt knas på nätet. Fattade som att det skulle vara 502b till en gammal gmt och att 555 var till DJ. Klockan är från -78.

4. Per

Per Björklövens finest

Med tanke på att 501 är för safirsubbar så gissar jag att 502 är för safir-gmt:s.

5. LongCon
    Trådstartare

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
  6. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Är syftet att få så mycket pengar som möjligt, så är det väl bra om det är rätt antar jag, men annars ... :roll:

7. LongCon
    Trådstartare

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Står ju som du säger att 502 är till safir men även att 555 är till dj:s...

8. LongCon
    Trådstartare

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Har inga planer på att sälja överhuvud taget. Vill bara att det ska vara "rätt", hyffsat rätt iallafall ;)

9. Per

Per Björklövens finest

550 tydligen. 555 kommer att duga om jag inte missminner mig. Det viktiga är passformen. Safir-endlinks ger ingen bra fit på ett gammalt case.

10. LongCon
    Trådstartare

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Grymt! Tack! Då känns det som att det är lika bra att köra på 555 då kanske?

11. Per

Per Björklövens finest

Bästa är väl att leta rätt på 550:s om du ännu inte handlat. Som du säger är 555 för Datejusts och då är risken att de är för "låga" så det antingen ser lite fattigt ut eller att du måste justera dem för att sitta bra.

12. LongCon
    Trådstartare

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Jag ska fundera hur jag skall göra. Smidigt att köpa just detta armbandet och är sjukt sugen.

Tack för din hjälp och synpunkter!

13. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Kan bara hålla med Per, passformen är viktigast. Så köp endlänkarna oxå. Du har inte mer än 500 kr att förlora, men betydligt mer att vinna om det sitter bra eller åtminståne godtagbart, IMHO.

14. LongCon
    Trådstartare

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Jag gör det om stretchen är godtagbar. Ska be om stretchbild.

Tackar!

15. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Köp rätt från början. Second best är sällan good enough...

16. ZQT

ZQT The Banker

Mycket sant! +1

Mårtenssons ur Brookfield