• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker panelen?

par

Patek
2-Faktor
Jag har sålt en hel del klockor, blocketannonserna ger inget. Har däremot köpt via blocket....
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Jag förstår inte riktigt vad det är att bli upprörd för. Om du säljer en klocka här så sätter väl du det pris du vill ha för klockan?
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Har något svårt att förstå problematiken.
För mig är det helt OK om man går +-0 på ett trevligt intresse som detta med klockor. Ibland kan man göra någon slant upp, nästa gång så blir det slantar ner.

Köparen bestämmer alltid det slutgiltiga priset :)
 

Whedda

Rolex
Förstår och delar Per åsikt om det skulle röra sig om organiserad damsugning i rent vinstintresse. Samtidigt Är det sällan ett problem då jag knappast kommer ge bort en klocka under marknadspris bara för att det är köpare här på forumet. Säljer den personen vidare klockan dyrare är det bara att gratulera men ja ser inte hur man kan vara tjurig om man själv fått begärt pris?

Jag köper inte klockor för att tjäna pengar men kommer aldrig sälja för mindre än jag behöver. Samma sak gäller vid köp. Ofta är jag nöjd med pengarna tillbaka men får jag några procent mer är det inget jag skäms en sekund för.




Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Det händer att man säljer klockor här till lägre priser än vad man kan få internationellt eller på blocket för att det är bekvämare.

Är roligare om någon som är intresserad gör en bra affär än om någon lallare tjänar en hacka. Egentligen inget jag ligger sömnlös över iofs.
 
Topp