• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad väger din Klocka och Du just nu? - tråden (BCF)

willbur

Rolex
2-Faktor
Jag ska ner till 75, deffen börjar i mars.
image.jpeg
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Varit väldigt långsam med att få in min startbild. Denna togs den 29:e och utgör maxvikt i mitt liv, samt således även starten på denna tråd.
image.jpeg

Tydligen upp och ner och inlagd från telefon så vet inte hur jag vänder den. Men står iallafall 116.3kg inkl min speedy på läder :)

Målet är under 100kg till min födelsedag den 23:e Maj, så man kan lämna 100klubben efter något års obrutet medlemskap.

Vid en eventuell ökning utifrån startvikt så skänkes likt trådstartaren 250kr per kg till välgörenhet.
 

Zingo

Rolex
Upp med klockan och kroppen på vågen. Din första bild blir din referens. Nästa bild du lägger upp måste refereras till din första bild avseende vikt, t ex: -3kg.

Jag startar med min nätta klocka och kropp. Gjorde precis läkarundersökning. Alla värden var perfekta. Endast BMI som låg utanför normalvärde. Jag var lite för kort tydligen. Kör igång min kamp att lämna 100 kg-klubben nu.

Jag kommer att skänka 25 kr per kg jag minskar till Barncancerfonden. Alternativt 250 kr per kg jag ökar. Invägning och reglering av min skuld om 6 månader från dagens datum.
IMG_20151225_075601.jpg
Kommer inte bli många kronor om du fortsättsätter med den nuvarande kosthållningen, high suger - high fat, @Philippe Stern :rage:
2RTPpN5.jpg
 

Babinus

Cartier
Jag blev ju anklagad för fusk på forumet igår. Istället för att bestrida anklagelsen fuskar jag igen. Jag går 30 år tillbaka i tiden. Idag väger jag 93 kg och är något för kort. För 30 år sedan vägde jag 83 kg. Då lägger jag två kr per kg då. Men jag lägger också på den vikt jag klarade i ryck då, 127,5 kg. Summa 422 kr. Om samma lallare återigen påstår att jag fuskat, kan jag säga att dagen efter tog jag emot dopingpatrullen med öppna armar, när de kom hem till mig oanmält.

Detta är ett ryck. Inte jag på bilden.
improve-your-snatch-e1440625209573.jpg
 
P

Philippe Stern

Guest
Jag blev ju anklagad för fusk på forumet igår. Istället för att bestrida anklagelsen fuskar jag igen. Jag går 30 år tillbaka i tiden. Idag väger jag 93 kg och är något för kort. För 30 år sedan vägde jag 83 kg. Då lägger jag två kr per kg då. Men jag lägger också på den vikt jag klarade i ryck då, 127,5 kg. Summa 422 kr. Om samma lallare återigen påstår att jag fuskat, kan jag säga att dagen efter tog jag emot dopingpatrullen med öppna armar, när de kom hem till mig oanmält.
Wtf?!?!? Fusk? What? Full? Anklagelser av vem? Ingen bild?
 
D

Deleted member 1154

Guest
minus satsar vi på inför 2016, men inga offetliga bilder, ingen knappt jag vet vad jag väger...

mitt mål är under 102cm i midjemått, vågen är ointressant

LCHF är nyckeln till detta
 

Babinus

Cartier
Du är inte längre den du varit. Bra att du inte bestrider att du fuskat i fototävlingen. Klokt.
Jag fuskade med alla bilder, utom den med dörrvakten. Den är helt äkta. Alla vet att alla som bär Breitling är vresiga dörrvakter, utom en som bara är en töntig pappersvändare. Och han tål inte att se sanningen om de övriga. Säger inte vem.

Och du! Sjukskriv dig inte på måndag nu.
 
Jag fuskade med alla bilder, utom den med dörrvakten. Den är helt äkta. Alla vet att alla som bär Breitling är vresiga dörrvakter, utom en som bara är en töntig pappersvändare. Och han tål inte att se sanningen om de övriga. Säger inte vem.

Och du! Sjukskriv dig inte på måndag nu.
Ledig, klämdagar. På torsdag har du glömt alltihopa. Begynnande demens kallas det.
 
Hoppas att du inte är så dement att du glömmer att skänka till BCF, när du nu ändå kommit in på tråden.

BTW, verkar som det blir en bra vecka på jobbet. Utan den vandrande olyckan som bara ställer till oreda.
Ska göras. Men jag är ju inte lika lönnfet som du, så jag får ta ett annat kriterium än att gå ner i vikt.

Cheers
 
P

Philippe Stern

Guest
Hoppas att du inte är så dement att du glömmer att skänka till BCF, när du nu ändå kommit in på tråden.

BTW, verkar som det blir en bra vecka på jobbet. Utan den vandrande olyckan som bara ställer till oreda.
Såg att du dunkat in pengar till BCF. Bra. Men såg inte @Chattras bidrag på drygt 1000 kr som han lovade i min tråd. Kommer säkert snart.
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Då kommer min första update till denna tråden.
image.jpeg

Sammanfattat minus 3kg från förra fotot den 29:e December.
Nu hoppas man bara detta kan hållas stabilt nedåt även när träningen återupptas på måndag.
Det brukar ju annars leda till en lite större hunger än tidigare ;)
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Inte så mycket uppdateringar här så får bjuda på en till från min sida.
image.jpeg
Även denna upp och ned.
Men minus 1,2kg sedan förra fotot den 6 januari.
Totalt minus 4,2kg.
Början är lättast men kryper sakta ned måot målet ;)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Vad ligger detta på då?

Edit: grattis till viktnedgången!
Tack! Motivationen är inte lika stark men tänkte nå 85 till sommaren. Avvaktar nu, blir skidor v8, sedan tar jag tag i det igen tänkte jag. De första kilona är ju de lättaste.
51:30 är nya PR.
Har iofs inte sprungit milen när jag var yngre. Kan ju skylla på det.
 
Topp