Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad väger Rolex Oysterquartz i stål?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Optimisten, 3 november 2013.

1. Optimisten
    Trådstartare

Optimisten Stadsbo

Från:
    Är inte ute och seglar.
    Jag har nu googlat mig helt torr efter att hitta hur mycket en Rolex Oysterquartz i stål väger. Jag skulle bli mycket glad om någon kunde berätta det för mig! :happyhappy:

Speciellt vikten för referens 17000 med det "enklare" armbandet. Även vikter för andra referenser och material är intressanta, men 17000 är prio nummer ett!

Själv har jag hittat ett gammalt värde från ebay som jag inte vet om det är rätt:
    17013 med bezel och urtavla med eftermonterade diamanter, 120.36 g (det låter lite lite?)

sökord: rolex oysterquartz weight g gram grams

2. Optimisten
    Trådstartare

Optimisten Stadsbo

Från:
    Är inte ute och seglar.
    Jag kan också säga att jag vet att jag i en äldre tråd på detta forum skriver att klockan väger runt 130 g. Dock har jag ingen aning om varifrån jag fick detta värde (så det kan tyvärr vara helt fel!).

3. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Hehe, när man googlar "Rolex oysterquartz weight" så är denna tråd först på sökresultatet :)

joey , vad väger en stålis?

Optimisten gillar detta.
  4. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Optimisten gillar detta.
  5. joey

joey Stadsbo

Dagsfärsk bild på min 17014. 121g. Nån länk till och den väger väl några enstaka gram mer...

Jag har handhaft 17000 både av COSC- och Åre-COSC-modell och tycker mig ana att nåt hände med stabiliteten på länken i samma veva den blev COSC:ad. Kanske en 17000 mark 1 väger något mindre än en 17000 mark 2? Vore kul med en jämförelse där man även beaktar antalet länkar i jämförelsen...

Boris Balkan, Aquaracer2 och Optimisten gillar detta.
  6. Optimisten
    Trådstartare

Optimisten Stadsbo

Från:
    Är inte ute och seglar.
    Tack så mycket allihopa! Oysterquartzen väger alltså ungefär som en GMT Master II 16710.

7. dräpdrulle

dräpdrulle Stadsbo

Får väl bumpa den här tråden...hur mycket väger en oysterquartz DD?

8. joey

joey Stadsbo

Min 19028 väger 165 gram. På bilden har klockan 26 länkbitar.

image.jpeg

dräpdrulle och Xalle gillar detta.
  9. dräpdrulle

dräpdrulle Stadsbo

Tack som fan! Uppskattas verkligen.

10. Nicklas.S

Nicklas.S Friends of KS

Kommer med 25 länkbitar original. Sedan kanske det skiljer något mellan olika DD modeller.
    Ska väga min 19019 vid tillfälle.

joey gillar detta.
  11. joey

joey Stadsbo

25 är det på de bilder jag sett med. Tror den tidigare tyske ägaren hade stora handleder och kompletterade med en extra länkbit.

Mårtenssons ur Brookfield