• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad väger Rolex Oysterquartz i stål?

Optimisten

Cartier
Jag har nu googlat mig helt torr efter att hitta hur mycket en Rolex Oysterquartz i stål väger. Jag skulle bli mycket glad om någon kunde berätta det för mig! :happyhappy:


Speciellt vikten för referens 17000 med det "enklare" armbandet. Även vikter för andra referenser och material är intressanta, men 17000 är prio nummer ett!


Själv har jag hittat ett gammalt värde från ebay som jag inte vet om det är rätt:
17013 med bezel och urtavla med eftermonterade diamanter, 120.36 g (det låter lite lite?)




sökord: rolex oysterquartz weight g gram grams
 

Optimisten

Cartier
Jag kan också säga att jag vet att jag i en äldre tråd på detta forum skriver att klockan väger runt 130 g. Dock har jag ingen aning om varifrån jag fick detta värde (så det kan tyvärr vara helt fel!).
 

joey

Cartier
Dagsfärsk bild på min 17014. 121g. Nån länk till och den väger väl några enstaka gram mer...

Jag har handhaft 17000 både av COSC- och Åre-COSC-modell och tycker mig ana att nåt hände med stabiliteten på länken i samma veva den blev COSC:ad. Kanske en 17000 mark 1 väger något mindre än en 17000 mark 2? Vore kul med en jämförelse där man även beaktar antalet länkar i jämförelsen...

dnzU1Fp.jpg
 
Topp