• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad välja? Rolex, Rolex eller Rolex?

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Vill ha något nytt att sukta efter.
Ska man köra på den fantastiska blåa, eller ge sin vardag lite guld? Då är frågan klassisk SUB eller GMT?
Motivera gärna vilken av följande ni håller högst och varför?

1. 116622
116622_enl.png


2. 116613
rolex-submariner-116613ln-02.jpg


3. 116713
116713-0012.jpg
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Kan säga att inget köp ar aktuellt i dag. Kanske i morgon men mer troligt i vinter/vår.
Men ös på med input.
 

fredrik

Omega
116710BLNR är på min lista, så otroligt snyggt.
Men 116622 ser ju riktigt fint ut och fått för mig att blått är den nya svarta inom klockor (blå Seamaster 300 från slutet av 90 talet kommer snart bli het igen).
Någon skrev på ett eller annat ställe, säkert här på Klocksnac, att där är två saker man inte blir av med: HIV och G/S Rolex. Sålde en G/S till en taxichaufför för några år sedan, fick betalt i 100 och 20 lappar! Ganska många, men ändå.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Tror eller vill iaf tror att uttrycket gällande Rolex GS inte gäller SUB och GMT. Tycker själv att de flyger tokhögt.
Är inte riktigt så förtjust i 116710BLNR även om det är en fantastisk klocka.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
116710BLNR är på min lista, så otroligt snyggt.
Men 116622 ser ju riktigt fint ut och fått för mig att blått är den nya svarta inom klockor (blå Seamaster 300 från slutet av 90 talet kommer snart bli het igen).
Någon skrev på ett eller annat ställe, säkert här på Klocksnac, att där är två saker man inte blir av med: HIV och G/S Rolex. Sålde en G/S till en taxichaufför för några år sedan, fick betalt i 100 och 20 lappar! Ganska många, men ändå.


Nej nej... du har missförstått det hela. HIV, en Bayliner och en G/S Daytona är de tre sakerna du aldrig blir av med. G/S Subbar är en helt annan femma!
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Haha, många håller 116613 högt. Inte så konstigt ifos.
Trodde förvisso att fler skulle säga 116713 just pga den extra funktionen GMT.
 

plexan

Cartier
116622 lätt
Såg den första gången för några dagar sen, har aldrig vart något fan av Rolex subar men den var riktigt läcker, sticker verkligen ut från dom övriga.
 

Sond

Patek
Å ena sidan tre fantastiska klockor, å andra sidan ingen jag skulle köpa. Men, vilken föredrar jag av dessa tre? GMT! Men den ser ut som en specialedition för AIK...
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Edit: Om du måste välja någon av dessa, så få det bli blåa YM, men egentligen inte den heller. Om du nu ska envisas med G/S så är det vintage som gäller.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Alla är snygga. Skulle jag köpa begagnad skulle jag ta första fina exet till bra pris. Fördelen med GS är ju att andrahandsvärdet är lågt. Nya kostar dom väl runt 100.000 kr men beggade några tusen mer än motsvarande stålmodell.

Jag väljer nog Subben.
 
Topp