• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad vet du om DITT nästa klockköp?

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Det skall bli en Explorer.
Jag kan få ett väldigt "vill ha begär" för en klocka och det släpper aldrig innan jag har köpt den. Någon som har en? :)
Tror det kommer från grottmänniskan. När man väl har sett ett byte jagar man tills man har fält det.
 

Sond

Patek
Det skall bli en Explorer.
Jag kan få ett väldigt "vill ha begär" för en klocka och det släpper aldrig innan jag har köpt den. Någon som har en? :)
Tror det kommer från grottmänniskan. När man väl har sett ett byte jagar man tills man har fält det.

Känner tyvärr igen det där..:)
 

berg35

Omega
Det enda jag vet är att den kommer vara alldeles för dyr. Jag har nämligen snurrat in på märkena Iwc och JLC. De är ju inte direkt kända för att vara billiga...

Skickat från min HTC One S med Tapatalk 4 Beta
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Vet exakt hur den ska se ut, ref, bandkombo, patina, färg...etc.... Vet också att jag inte har råd just nu. Lade fram ett vattentätt ekonomiskt förslag till frugan.... Löser ut ditten.... Omplacerar datten.... Hon toksågade och sa kallt.... du kanske skulle testa att spara ihop pengarna istället för en gångs skull. Först blev jag såklart lack.... men efter att ha fnulat lite så inser jag att hon har en poäng.... Utmaningen antagen. Så med lite självkontroll.... Nytt i februari först.... lång tid att spendera i de nedre kretsarna...
 

jabla

Sarlacc
Jag har bara keepers vilket betyder att jag har separationsångest. Är sugen på en Daytona men skall prova några fler live innan jag bestämmer mig. Får nog vänta ett halvår till innan det blir aktuellt eftersom jag inte vill flippa några av mina värdefullare klockor.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Min speedy fick lämna för några veckor sen men jag kunde snabbt konstatera att jag saknade en chrono i samlingen. Ny chrono på ingång alltså men inte en speedy denna gång. ;)
 

Mr Chance

Kalmar
Mitt nästa köp blir en 14270 eller 1016. Möjligen gör jag mig av med min 16570. Gör jag det är nästa köp nära, annars nåt år fram i tiden.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Efter att ha funderat fram och tillbaka lite för länge så har jag bestämt mig. Jag vet allt om nästa klocka, förutom hur den känns runt handleden.
 

Sond

Patek
Är 99% säker på att det blir en Explorer 1610. Har redan börjat titta efter ett läderarmband till den ännu ej köpta...
 

Frele

Cartier
Definitivt en Rolex. Kan dock inte bestämma mig för om jag ska köpa en sub eller GMT. Förslag någon?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Det hade man inte väntat sig av dig Spence... :p då kanske en GS är din nästa tvärsväng ;)
 

durutti

Cartier
Squale 50 atmos i slutet på nästa vecka och Stowa Antea day date svart nån gång i september.
Säkert nåt oplanerat spontanköp i kategorin affordable däremellan.
 
Topp