Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad vill ni veta av archieluxury?

Diskussion i 'Diskussion' startad av willbur, 23 november 2014.

1. willbur
    Trådstartare

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Efter TicTack uppmanade mig att kontakta Archie eftersom vi bor inte så långt ifrån varandra så har jag faktiskt gjort det! Jag har tagit kontakt med honom och hoppas få till ett reportage inom en snar framtid.

Tänkte fråga panelen om det är något ni vill fråga honom så kan jag ta upp dem när vi ses och försöka få svar på dem :)

Taskiga frågor och frågor som är allt för OT kommer ignoreras!

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Vilket märke är mest överskattat?
    Vilket märke är mest underskattat?
    Om han var tvungen att vara OWG resten av livet och kunde köpa vilken klicka som helst, vilken skulle det bli?

Gummo, paradis, Beastie och 2 andra gillar detta.
  3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Inser direkt att jag egentligen inte bryr mig. Gör han annat än trollar?

philip.eldh, Cryssarn, Beastie och 5 andra gillar detta.
  4. wayne

wayne Friends of KS

Jag skulle vilja veta om han har svansen i höger eller vänster byxben, eller om han eventuellt har tejpat upp den på ryggen?

Ariste, Gummo, aosehus och 9 andra gillar detta.
  5. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Jag skulle vilja veta hur han orkar med att gapa och skrika hela tiden, samtidigt som han är så tjock.
    Är han inte rädd för en hjärtattack?

Gummo, philip.eldh, alfgren och 1 annan gillar detta.
  6. JS

JS Friends of KS

Jag skulle vilja veta om han fortfarande är oskuld

Gavve, Sonos, Bauuer och 6 andra gillar detta.
  7. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Fråga om det var han som dödade Michael Jackson

Bauuer, Gummo och Mforce gillar detta.
  8. TicTack

TicTack Stadsbo

Från:
    Framtiden
    Jag tror inte han är så dum att han är oskuld men ändå betalar underhåll för ett antal barn.... Snart 3 om jag förstår det rätt.

Ganska tuffa lagar i Australien för "män".

Skilsmässa där ni har gemensamma barn -> frun får 70% av de gemensamma tillgångarna! (givet inget äktenskapsförord)

Därefter löpande underhåll, 30% av din inkomst FÖRE skatt!!!

Jag har aldrig och har inga planer på att skilja mig, men i Sverige hade ju mannen fått 50% av tillgångarna vid uppdelningen, och underhållet är väl betydligt lägre än 30% FÖRE skatt? Eller?

9. JayLar

JayLar Borgare

Om han funderat över att skippa ordet "fuck" i varje mening och göra en seriös videoblogg istället.

Gummo och Cryssarn gillar detta.
  10. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Det finns ingen procentuell utdelning, frun (eller ex-frun nu då) ska i vissa undantagsfall få precis så hon klarar sig. Det är inte lätt att få underhåll i Sverige

JaTack gillar detta.
  11. TicTack

TicTack Stadsbo

Från:
    Framtiden
    Kul! Tråkigt att se att ArchieLuxury drar till sig häcklare även här på annars snälla Klocksnack - jag antar att det är ett resultat av ArchieLuxurys utmanande personlighet.

Här har du några seriösa frågor:

* Har han några syskon?
    * Hur skall han undvika att "youtube-haters" förstör hans "Über-driver" ratings?
    * Känner han att den enorma energi och tid han lägger ner på sin youtubekanal skulle kunna ge honom mer glädje och inkomster om han gjorde något annat?
    * Har han funderat på att byta namn och starta om sin IT-karriär? (Kanske svårare att byta namn i Australien än i Sverige?)
    * Kan det inte vara så att hans grova språk samt "sex-turismen" skrämmer bort mer tittare och sponsorer än vad de tillför? Sett ur ett strikt affärsmässigt perspektiv där han skall försöka leva på detta?

Jag återkommer om jag kommer på fler frågor, när skall du träffa honom?

willbur och JesperO gillar detta.
  12. MJ24

MJ24 Friends of KS

Vem är det....???

ScubaKing, Gummo och wayne gillar detta.
  13. TicTack

TicTack Stadsbo

Från:
    Framtiden
    OK,
    De 30% FÖRE skatt i Australien - jag vet inte om det är till frun, barnen, eller båda två; eller om något extra tillkommer.

Men om man som man i Sverige inte bor med barnen "varannan vecka", vad får man då betala till ex-frun för barnen som bor heltid hos henne?

Bara runt 1000-2000 kr per barn? Det är ju bara runt 5-10% av inkomsten före skatt för två barn?!?!? Om man går efter Konsumentverkets beräkningar...

http://www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/separerar/bor_ej_med_barnet/underhallsbidrag

http://www.konsumentverket.se/Vara-...ar/Hushallets-kostnader/Barn-6-manader--9-ar/

14. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Underhåll till frun ska betalas ut så att hon inte ska behöva sälja lägenhet, byta bil, sälja sina kläder etc. Om hon inte bedöms behöva mer än underhållet hon får för barnen är det väl inga problem?

15. 80s

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Jäklar, här var det mycket haters.

Jag vill veta vilken hans top-klocka alltime har varit. Han har ju haft endel.

Bara för att ta det till hans nivå: fuuuucking asshole pieceofshit.:pirate::pirate:

16. Mille79

Mille79 Trollungen

Svensk avundsjuka bakom skärmen, lika vanligt förekommande som sand i Sahara.

Fråga honom om han föredrar PP eller AP mest?

Bodén och willbur gillar detta.
  17. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Vilket tråkigt sätt att vifta bort folks åsikter. Jag gillar att folk lever i lyx och överflöd, man ska spendera sina pengar. Jag tycker inte om honom personligen därför att han i min mening är skränig och otrevlig, därför väljer jag att inte se på hans videor, jag har försökt. Sen kommer en annan femma, att han åker på sexturism gör att jag tappar all respekt för människan. Därför tycker jag att han borde stoppas in i ett hörn och glömmas bort

SFS, Gummo, philip.eldh och 7 andra gillar detta.
  18. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Haha, avundsjuka.. Han är en jävla pajas, vad ska man vara avis på?

ranepaj, yonsson, Icaras och 4 andra gillar detta.
  19. alfgren

alfgren Biskop

Jag vill veta när han slutar smutsa ner youtube med sina videos?

snoozarn gillar detta.
  20. Cryssarn

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    är man avis bara för man inte tål människan?
    sen som jag förstått det så tar han lån för att kunna köpa många av sina klockor, så han är ju knappast våldsamt rik.

alfgren gillar detta.
  21. willbur
    Trådstartare

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Här var det blandade åsikter, kul!
    Jag har inte kollat speciellt mycket på hans videos för jag tycker han är ganska gapig men det kanske bara är en typ av roll han spelar och han kanske har en seriös sida!

Vi har mejlat lite och lagt till varandra på Skype så vi ska försöka prata lite Skype först! Jag hoppas att vi kan träffas inom 2-3veckor

22. Knight

Knight Borgare

Från:
    Stockholm
    Jag har sett videos från tiden då han var seriös. Tror inte att de generade några views..

Boris Balkan gillar detta.
  23. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Vad är det att vara avundsjuk på? Varför ska man gilla någon som bara är otrevlig och gapig. Han borde skaffa bättre attityd, en motionscykel och en kam.

alfgren och Cryssarn gillar detta.
  24. JayLar

JayLar Borgare

I min värld är det han som är en hater, men alla får tycka vad de vill.

Eurenius och Cryssarn gillar detta.
  25. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Fråga när han tänker visa sin första GS... ;)

26. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Fråga honom hur han gick tillväga när han utvecklade sin burdusa karaktär Archie.

Och jag vill lära mig att säga fäcking pätek som han.

Galaxxy och Cryssarn gillar detta.
  27. Ketan

Ketan Stadsbo

Från:
    Malmö
    Vad har han för planer i framtiden?

28. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten

Det har han väl gjort?

29. Bojke

Bojke Fjunis

Fråga om han tycker att hatet riktat mot honom är disproportionerligt med tanke på att han bara vädrar åsikter om lyxvaror, om än med en minst sagt annorlunda framtoning.

Boris Balkan gillar detta.
  30. Mw79

Mw79 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det skulle inte vara helt fel om han kunde lära sig spela in sina videors ordentligt, allt jag har hört har en ljudkvaliten som är åt helvete dålig.
    Men lite tråkigt att han ska vara så överdriven och barnslig hela tiden för han har en del vettigt att säga men jag orkar inte lyssna på det.

SFS gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield