• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad vill ni veta av archieluxury?

willbur

Rolex
2-Faktor
Efter TicTack uppmanade mig att kontakta Archie eftersom vi bor inte så långt ifrån varandra så har jag faktiskt gjort det! Jag har tagit kontakt med honom och hoppas få till ett reportage inom en snar framtid.

Tänkte fråga panelen om det är något ni vill fråga honom så kan jag ta upp dem när vi ses och försöka få svar på dem :)

Taskiga frågor och frågor som är allt för OT kommer ignoreras!
 

TicTack

Cartier
Jag skulle vilja veta om han fortfarande är oskuld

Jag tror inte han är så dum att han är oskuld men ändå betalar underhåll för ett antal barn.... Snart 3 om jag förstår det rätt.

Ganska tuffa lagar i Australien för "män".

Skilsmässa där ni har gemensamma barn -> frun får 70% av de gemensamma tillgångarna! (givet inget äktenskapsförord)

Därefter löpande underhåll, 30% av din inkomst FÖRE skatt!!!

Jag har aldrig och har inga planer på att skilja mig, men i Sverige hade ju mannen fått 50% av tillgångarna vid uppdelningen, och underhållet är väl betydligt lägre än 30% FÖRE skatt? Eller?
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag tror inte han är så dum att han är oskuld men ändå betalar underhåll för ett antal barn.... Snart 3 om jag förstår det rätt.

Ganska tuffa lagar i Australien för "män".

Skilsmässa där ni har gemensamma barn -> frun får 70% av de gemensamma tillgångarna! (givet inget äktenskapsförord)

Därefter löpande underhåll, 30% av din inkomst FÖRE skatt!!!

Jag har aldrig och har inga planer på att skilja mig, men i Sverige hade ju mannen fått 50% av tillgångarna vid uppdelningen, och underhållet är väl betydligt lägre än 30% FÖRE skatt? Eller?
Det finns ingen procentuell utdelning, frun (eller ex-frun nu då) ska i vissa undantagsfall få precis så hon klarar sig. Det är inte lätt att få underhåll i Sverige
 

TicTack

Cartier
Efter TicTack uppmanade mig att kontakta Archie eftersom vi bor inte så långt ifrån varandra så har jag faktiskt gjort det! Jag har tagit kontakt med honom och hoppas få till ett reportage inom en snar framtid.

Tänkte fråga panelen om det är något ni vill fråga honom så kan jag ta upp dem när vi ses och försöka få svar på dem :)

Taskiga frågor och frågor som är allt för OT kommer ignoreras!

Kul! Tråkigt att se att ArchieLuxury drar till sig häcklare även här på annars snälla Klocksnack - jag antar att det är ett resultat av ArchieLuxurys utmanande personlighet.

Här har du några seriösa frågor:

* Har han några syskon?
* Hur skall han undvika att "youtube-haters" förstör hans "Über-driver" ratings?
* Känner han att den enorma energi och tid han lägger ner på sin youtubekanal skulle kunna ge honom mer glädje och inkomster om han gjorde något annat?
* Har han funderat på att byta namn och starta om sin IT-karriär? (Kanske svårare att byta namn i Australien än i Sverige?)
* Kan det inte vara så att hans grova språk samt "sex-turismen" skrämmer bort mer tittare och sponsorer än vad de tillför? Sett ur ett strikt affärsmässigt perspektiv där han skall försöka leva på detta?

Jag återkommer om jag kommer på fler frågor, när skall du träffa honom?
 

TicTack

Cartier
Det finns ingen procentuell utdelning, frun (eller ex-frun nu då) ska i vissa undantagsfall få precis så hon klarar sig. Det är inte lätt att få underhåll i Sverige
OK,
De 30% FÖRE skatt i Australien - jag vet inte om det är till frun, barnen, eller båda två; eller om något extra tillkommer.

Men om man som man i Sverige inte bor med barnen "varannan vecka", vad får man då betala till ex-frun för barnen som bor heltid hos henne?

Bara runt 1000-2000 kr per barn? Det är ju bara runt 5-10% av inkomsten före skatt för två barn?!?!? Om man går efter Konsumentverkets beräkningar...

http://www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/separerar/bor_ej_med_barnet/underhallsbidrag

http://www.konsumentverket.se/Vara-...ar/Hushallets-kostnader/Barn-6-manader--9-ar/
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
OK,
De 30% FÖRE skatt i Australien - jag vet inte om det är till frun, barnen, eller båda två; eller om något extra tillkommer.

Men om man som man i Sverige inte bor med barnen "varannan vecka", vad får man då betala till ex-frun för barnen som bor heltid hos henne?

Bara runt 1000-2000 kr per barn? Det är ju bara runt 5-10% av inkomsten före skatt för två barn?!?!? Om man går efter Konsumentverkets beräkningar...

http://www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/separerar/bor_ej_med_barnet/underhallsbidrag

http://www.konsumentverket.se/Vara-...ar/Hushallets-kostnader/Barn-6-manader--9-ar/
Underhåll till frun ska betalas ut så att hon inte ska behöva sälja lägenhet, byta bil, sälja sina kläder etc. Om hon inte bedöms behöva mer än underhållet hon får för barnen är det väl inga problem?
 
D

Deleted member 1265

Guest
Jäklar, här var det mycket haters.

Jag vill veta vilken hans top-klocka alltime har varit. Han har ju haft endel.

Bara för att ta det till hans nivå: fuuuucking asshole pieceofshit.:pirate::pirate:
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Svensk avundsjuka bakom skärmen, lika vanligt förekommande som sand i Sahara.

Fråga honom om han föredrar PP eller AP mest?
Vilket tråkigt sätt att vifta bort folks åsikter. Jag gillar att folk lever i lyx och överflöd, man ska spendera sina pengar. Jag tycker inte om honom personligen därför att han i min mening är skränig och otrevlig, därför väljer jag att inte se på hans videor, jag har försökt. Sen kommer en annan femma, att han åker på sexturism gör att jag tappar all respekt för människan. Därför tycker jag att han borde stoppas in i ett hörn och glömmas bort
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Här var det blandade åsikter, kul!
Jag har inte kollat speciellt mycket på hans videos för jag tycker han är ganska gapig men det kanske bara är en typ av roll han spelar och han kanske har en seriös sida!

Vi har mejlat lite och lagt till varandra på Skype så vi ska försöka prata lite Skype först! Jag hoppas att vi kan träffas inom 2-3veckor
 

Knight

Cartier
Här var det blandade åsikter, kul!
Jag har inte kollat speciellt mycket på hans videos för jag tycker han är ganska gapig men det kanske bara är en typ av roll han spelar och han kanske har en seriös sida!

Vi har mejlat lite och lagt till varandra på Skype så vi ska försöka prata lite Skype först! Jag hoppas att vi kan träffas inom 2-3veckor

Jag har sett videos från tiden då han var seriös. Tror inte att de generade några views..
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Fråga om han tycker att hatet riktat mot honom är disproportionerligt med tanke på att han bara vädrar åsikter om lyxvaror, om än med en minst sagt annorlunda framtoning.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Det skulle inte vara helt fel om han kunde lära sig spela in sina videors ordentligt, allt jag har hört har en ljudkvaliten som är åt helvete dålig.
Men lite tråkigt att han ska vara så överdriven och barnslig hela tiden för han har en del vettigt att säga men jag orkar inte lyssna på det.
 
  • Like
Reactions: SFS
Topp