• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är dessa för något?

Hej ber om ursäkt om denna tråd hamnar fel men her goes. Var hemma över jul och fick dessa två av far har försökt hitta info på dom men kommer inge vart så jag tänkte någon på detta eminenta forum säkert kan hjälpa mig. Först Alpinan vad är det för modell och årsmodell måsta man öppna den för att se det och isåfall är det något man skall ge sig på som totalt novis alternativt vart vänder man sig annars? Sen är det Eterna Q guldklocka samma frågor där plus om någon vet vad symbolerna på baksidan betyder (den första ser jag inte nästa ser ut som en fisk tredje som en droppe och den sista som en våg med 750 skrivet i mitten och på ett av bandhornen är det graverat 32680) och värdet på den som klocka betraktad?

4a9c75454ccfd03bfa1a73f6a2ed1ca1.jpg


90c6b84fc7721f2347985a56f02534c1.jpg
 
Senast ändrad:

URsinne

Audemars
2-Faktor
På Eternan quartzen är det guldstämplar du beskriver. 18 karat.

Alpinan är ungefär från runt 1950, flera år hitom eller några bortom. Exakt går inte att säga. Vet ej om det finns någon serienummerförteckning med tillverkningsår när det gäller Alpina, tvivlar, så det hjälper nog inte så mycket mer att se på verkets serienummer. Men det är rätt fina klockor.

Siffrorna du nämner på boetten i övrigt är nog referensnummer, modellnummer.
 
Topp