• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

o.sthlm

Breitling
Tack så mycket !
Jo har vart inne på 24 och tittat runt också. Men fick tyvärr ingen uppfattning om ett pris , Vill även gärna köpa inom Sverige vet inte om priserna skiljer sig härifrån och på chrono24 därför ville ja kolla med KS expertis.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tack så mycket !
Jo har vart inne på 24 och tittat runt också. Men fick tyvärr ingen uppfattning om ett pris , Vill även gärna köpa inom Sverige vet inte om priserna skiljer sig härifrån och på chrono24 därför ville ja kolla med KS expertis.
Grovt räknat så börjar väl de billigare 1803 på ca 45 och femsiffrigq DD verkar ligga på 50-60. Nu talar vi head only. Såldes en på Buckan för 52 + inrop förra veckan.
 

o.sthlm

Breitling
Tack så mycket för svar Criss Cross
Är dock intresserad hela klockan huvud+länk
Har du ett pris i runda slängar på länken? Måste vara billigare och köpa tillsammans än separat om jag inte är helt ute och cyklar
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tack så mycket för svar Criss Cross
Är dock intresserad hela klockan huvud+länk
Har du ett pris i runda slängar på länken? Måste vara billigare och köpa tillsammans än separat om jag inte är helt ute och cyklar
Ok. 70-80 på länk, de billigaste 1803 modellerna. Men det finns ju osålda för de priserna. DD hypen har avtagit på klocksnack.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Jag har börjat snegla på Rolex 1675 som 30-årspresent. Väl medveten om att de stuckit i pris på sistone, men vad är ett rimligt pris för ett fint ex utan b&p?

(med fint menar jag inte opolerad/nos men ändå en bra boett, samt fin tavla/index).
 

Buffi

Panerai
Korspostar lite från Rolex-frågetråden eftersom det var svalt med respons där, och den här frågan nog passar bättre här egentligen.

Vad är ett rimligt pris för en vit 116264 Turn-o-graph dial?
Har svart dial på min, men tänkte att det kan vara kul att byta till vit någon gång senare.

Finns två ute för 400USD styck på chrono24. Låter det rimligt eller dyrt?
Exempel: https://www.chrono24.com/rolex/dial-turnograph--id5437742.htm
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej alla entusiaster. Richard heter jag och behöver hjälp med att sälja min Rolex Submariner 5513 med låda. Flera av er känner kanske igen den från James Bond Live and Let Die 1973. Vad är rimligt att sälja den för utan papper och tidigare historik osv. Tack för ordet.
Hej! Det behövs mycket bättre bilder för att avgöra det. Ser knappt vad det är för index på tavlan, vitguld verkar det vara? Spannet är enormt på den modellen.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_0697.JPG
IMG_0699.JPG
IMG_0701.JPG
En certina DS-1 automat med day/date?
Jag lurar på att sälja den, men har svårt att sätta rätt pris. Den kostar visst 7300:- på uret.
Inköpt hösten 2013 och använd tills för ett halvår sen så den är inte ny.
Halva nypriset vettigt?
 

Rearden

Cartier
IMG_0697.JPG
IMG_0699.JPG
IMG_0701.JPG
En certina DS-1 automat med day/date?
Jag lurar på att sälja den, men har svårt att sätta rätt pris. Den kostar visst 7300:- på uret.
Inköpt hösten 2013 och använd tills för ett halvår sen så den är inte ny.
Halva nypriset vettigt?
Jag skulle inte ge halva nypriset för en 4 år gammal certina. Den kommer säkert behöva service inom nått år.. Då köper jag hellre en ny. Kanske 1/3?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag har börjat snegla på Rolex 1675 som 30-årspresent. Väl medveten om att de stuckit i pris på sistone, men vad är ett rimligt pris för ett fint ex utan b&p?

(med fint menar jag inte opolerad/nos men ändå en bra boett, samt fin tavla/index).
Från handlare från ca 70-80 (borttaget riktiga skitex) sedan är nog övre gränsen långt bort, framförallt om du skall ha komplett set
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Från handlare från ca 70-80 (borttaget riktiga skitex) sedan är nog övre gränsen långt bort, framförallt om du skall ha komplett set
Tack för bra information. Den övre gränsen är nog inte aktuell för mig, men är inte intresserad skitex (precis som du skriver).

70-80k är inte "så blodigt" egentligen. Som en ny stålsub fast mycket roligare. :)
 

JB_XII

Rolex
Hej,

Vad är ett rimligt pris för denna?
Från 1965, automatverk (562)
Fint skick sägs det.

Tack för hjälpen :)
 

Bilagor

  • IMG_4637.PNG
    IMG_4637.PNG
    59.2 KB · Visningar: 67

Anfield

Panerai
IMG_7253.PNG


IMG_7259.JPG


IMG_7260.JPG


För denna 5513 ? Köpt av mig från han som köpte den ny i Singapore ! Saknar Box men har papper !
Haft den i över tio år och inte servat då den går grymt bra ! Härligt rasslande länk Har inte använt den mer än ett par veckor dom senaste 8 åren ! Men när jag använder den går den som den som den ska som sagt lika bra som mina nya Rolex !
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_7253.PNG


IMG_7259.JPG


IMG_7260.JPG


För denna 5513 ? Köpt av mig från han som köpte den ny i Singapore ! Saknar Box men har papper !
Haft den i över tio år och inte servat då den går grymt bra ! Härligt rasslande länk Har inte använt den mer än ett par veckor dom senaste 8 åren ! Men när jag använder den går den som den som den ska som sagt lika bra som mina nya Rolex !
Häftig! Kocka! Lycka! Till! Med! Försäljningen!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Daytona 16520 samt 116520?
Ser alla möjliga priser överallt. Och vet såklart att 116520 ökat i pris nu när 116500 släpptes,
men vad kan jag förvänta mig betala för en fin 116520 fullset idag?
 
Topp