• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vadan detta plötsliga stekeri? (Lusigt prissatt Datejust @uretvintage)

Varför 230 kakor?

  • Super rare har du ingen koll eller?

    Röster: 3 17.6%
  • Felaktigt prissatt

    Röster: 11 64.7%
  • Annan åsikt som jag presenterar i tråden

    Röster: 3 17.6%

  • Totala väljare
    17

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Mjo ser ju att det är en ovanlig ref på helgulds DJ samt kronan på fel håll och ingen datumbubbla på plexit vilket iofs kan vara aftermarket men är priset korrekt eller är UV ute och snurrar som de gjort förut?

1250_001_front.jpg


http://www.uretvintage.se/rolex-datejust-pv-53872.html
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jävligt lurigt pris, men de kanske bara "tänkte kolla intresset" för den...


Edit: ska sägas att jag inte har en aning om modellen. Den kanske är specialtillverkad åt någon vänsterhänt shejk eller något eller liknande. ;)
 
Det osar katt om den där.
Inte första gången de haft rätt felaktiga uppgifter.
Minns en mycket intressant Daytona utan kronskydd samt en multifärgad tavla som inte var helt kosher...

Enligt min vetskap har Rolex aldrig gjort Doublé, inte minst i rosé. (Om jag har fel, så har det varit ytterst ovanliga och gamla pjäser.)
Likaså en lefty, så det känns mycket skumt det där...
 

DrDre

Patek
Jag har aldrig sett en destro DJ tidigare. När 5513 var lite billigare, såg man ju ibland att folk hade vridigt urtavlan, men har aldrig sett det på DJ.
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Finns Datejusts med kronan till vänster. Väldigt ovanliga men om jag minns rätt så såg jag en nyligen för ca 80-100k. Ska se om jag kan hitta den.

Kan inte hur 6075 har "pinnarna" på baksidan men om tavlan är vänd så behöver de knipsa dem först och skaffa en spegelvänd datumskiva...
 

Marckus

Panerai
Det osar katt om den där.
Inte första gången de haft rätt felaktiga uppgifter.
Minns en mycket intressant Daytona utan kronskydd samt en multifärgad tavla som inte var helt kosher...

Enligt min vetskap har Rolex aldrig gjort Doublé, inte minst i rosé. (Om jag har fel, så har det varit ytterst ovanliga och gamla pjäser.)
Likaså en lefty, så det känns mycket skumt det där...
doublé är väl samma process som gold capped när det kommer till guld-på-stål, och bland reffarna är 1550 i gold shell/gold caped en modell i doublé.
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Mjo ser ju att det är en ovanlig ref på helgulds DJ samt kronan på fel håll och ingen datumbubbla på plexit vilket iofs kan vara aftermarket men är priset korrekt eller är UV ute och snurrar som de gjort förut?

http://www.uretvintage.se/rolex-datejust-pv-53872.html

Ref. 6075 är rätt ovanlig men priset är lite väl saftigt mot bakgrund av skicket på boett, länk etc.

Mig veterligen har ingen 6075 lämnat fabriken som en destro (d.v.s. för högerarmen). Alla jag sett har varit beskrivna som "transformerade".
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Finns Datejusts med kronan till vänster. Väldigt ovanliga men om jag minns rätt så såg jag en nyligen för ca 80-100k. Ska se om jag kan hitta den.

Kan inte hur 6075 har "pinnarna" på baksidan men om tavlan är vänd så behöver de knipsa dem först och skaffa en spegelvänd datumskiva...
Förklara gärna det där med spegelvänd datumskiva för en oinsatt...
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Vem vill inte betala premium för en Rolex i gulddoubé?

Luis Vuitton i konstläder, Tiffany smycken med kubisk zirkonia! Det handlar om kvalitét i både material och hantverk! :D
 

F-L-P

Panerai
Finns Datejusts med kronan till vänster. Väldigt ovanliga men om jag minns rätt så såg jag en nyligen för ca 80-100k. Ska se om jag kan hitta den.

Kan inte hur 6075 har "pinnarna" på baksidan men om tavlan är vänd så behöver de knipsa dem först och skaffa en spegelvänd datumskiva...

Har suttit och vridit och vänt på klockan på armen nu.. är du säker på att man skulle behöva en ny datum skiva? kan iofs vara ölen som ställer till det...
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Precis, makes no sense
För att ett datumhjul har 31 dagar, med 31 "tänder"...
Så om man flippar tavlan 180 grader så hamnar datumfönstret mellan två datum.

Att jag skrev spegelvänd blev lite fel. Men det funkar iallafall inte bara att använda samma datumhjul.

Precis samma problem som med omega Ploprof där det finns båda hållen. Behövs två olika datumhjul.
 

poormans

Rolex
de riktiga destro jag sett ifrån rolex har alla haft någon form av provinens (dykare) och inte minst ett serie nr i boettlocket (ie special order)

skum beskrivning?? både double och stål??? låter som google translate, ie en engelsk beskrivning bara

Modell: 6075
Typ: Dressmodell
Diameter: Ø 36 mm
Tjocklek: 14 mm
Vikt: 107 gram
Boett: Borstat/polerat roséguldstonat stål!!!!
Baksida boett: Solid
Armband: Borstat och polerat doublé,!!!! roséguld
Urtavla: Silver med indexmarkeringar
Spänne: Viklås i roséguldstonad
Bezel (ring): Roséguldstonad, borstat/polerat
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skicka era Rolexar till mig så gör jag desto av dem för bara 50000kr/st.
 
Topp