• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Val av Rolex sub. (5513/1680 vs 116610)

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ok. Då förstår jag. Det är dina två Datejusts? Förmodligen handlar det om rost i båda fallen du nämner. Sedan kan ju tätheten gå förlorad om klockan har fått en smäll, som fått dess toleranser att avvika från ursprunget, men det kan ju hända oavsett om klockan är ny eller gammal, så det har inte med ålder att göra.

Och naturligtvis kan man lösa det mesta med pengar, men om man har möjlighet att leta efter ett äldre exemplar, som skötts, så behöver klockan inte vara vare sig sämre eller dyrare med avseende på vattentäthet, än en ny.

Just när det gäller Kaplans värderingar, så kan jag tycka att deras utlåtanden allt för ofta mer lutar att "better safe, than sorry" än vad som kanske är mer korrekt i praktiken. Och fraser som "skadad boett" skulle kunna bli väsentligt mer precisa.

Ska kosta på mig lite självreflektion också: Det tycks som om jag blir mer försiktig med klockor som har varit använda tjugo år, eller mer... Så om jag känner att jag inte har råd (eller kan) ersätta någon äldre klocka i en aktivitet, då väljer jag en nyare...

Mvh A

En Dj och en Tudor Sub var det.
Ja, Kaplans är lite rädda att göra fel. Har fortfarande inte förstått hur de bedömer urtavlan. Kan skadad tavla innebära patinerad tavla t ex?
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Okejrå. (Plus att alternativet är att städa badrum)

baksida.jpg
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
16610LV är en perfekt kombination mellan nytt och gammalt. Den klarar allt som 116610 klarar men med lite vintagekänsla. Dessutom en roligare pjäs med lite färg. Insertet går att ändra till svart om man nu inte gillar grönt.
 
Topp