• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Val av seiko, help me out!

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Ett tips är att läsa på lite mer om vad som skiljer klockorna rent specifikationsmässigt.
Det är tre ganska olika klockor du frågar om både storleksmässigt, finishmässigt och urverksmäsigt.

Jag har haft alla tre men har nu bara kvar min tonfisk. Alla tre är bra klockor i respektive prisklass. Tonfisken är inte så stor som man tror, men den kan knappast kategoriseras som något annat än en toolklocka.


Den där Tunan är mycket vacker, otroligt härliga färger och matchning av band!
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Slår ett slag för den inte lika vanliga men fantastiska SNZF'en på Oyster. Ursäkta de dåliga bilderna...

Foto-2014-01-07-17.07.12-1.JPG


Samt den än mer underbara SKXA53'an

Foto-2014-01-20-22.37.30-1.JPG


och vi ska inte glömma bort 6309 som går att få tag i begagnad
Foto-2014-01-14-22.32.25-4.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja, den har ju yonsson-touch den där, så den borde vara extra dyr. ;)
Den utkonkurrerades av de andra dykarklockorna jag hade samtidigt så därför fick den lämna. Det finns ingen anledning att lägga klockor på hög som sällan används. Då är det bättre att någon annan äger den och njuter av den. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan lika gärna slänga upp lite inspirationsbilder när jag ändå är igång:

Från vänster: SBDC001, moddad skx171, 6309-7040, moddad snzh55
DSC_0032_psd.jpg


6309-7040, SARB033, SBDX001, sbdc001
DSC_0018LR.jpg


skx171
skx171-5.jpg


6105-8000
DSC_0697_zps1ef1962d.jpg


Moddad "bullet"
DSC_0389_zpsd80509cd.jpg

DSC_0387_zpsf5f820f1.jpg


Som du säkert märkt så finns det många modeller som börjar namnet med "skx". De har alla samma boett. Om du gillar boetten men kan tänka dig att betala lite mer (ganska mycket mer) så finns SARB059. Den har bättre urverk, finish och tavla, samt signerad krona.
1130296d1371866521-modding-seiko-sarb-059-questions-sarb-059.jpg


Happy hunting!
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Ja, den har ju yonsson-touch den där, så den borde vara extra dyr. ;)
Den utkonkurrerades av de andra dykarklockorna jag hade samtidigt så därför fick den lämna. Det finns ingen anledning att lägga klockor på hög som sällan används. Då är det bättre att någon annan äger den och njuter av den. :)


Jag förstår dig, givetvis ska klockorna användas och just nu används den flitigt. Fina inspirationsbilder!

Har du kvar det där svarta natot med en vit och svart linje i mitten?
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Bra klockor som är lite mindre (än SKX007) och quartz (dessutom perpetual calendar) är SBCM023 (svart) och SBCM025 (pepsi). Har dock utgått, så beg är det som gäller. Borde gå att få för 300-400 USD.

sbcm023.jpg


image-jpg.8075
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bra klockor som är lite mindre (än SKX007) och quartz (dessutom perpetual calendar) är SBCM023 (svart) och SBCM025 (pepsi). Har dock utgått, så beg är det som gäller. Borde gå att få för 300-400 USD.

Riktigt coola! Hur ställer man kalendern så man vet att det blir rätt med februari?
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Jag tycker det är fantastiskt att se hur märket Seiko engagerar folk på KS, det finns många åsikter och smaker. Personligen tycker jag att det roliga med Seiko är deras mångfald och de valmöjligheter som finns.

Lägger upp en bild på SKX007 med infettat lädernato.

IMG_3368.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Cool Molle ! 38,5mm känns lite litet, men kan man droppa in urverk och tavla i en skx007 så har vi en vinnare! Hade ingen aning om att det håller +-20spy
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Cool Molle ! 38,5mm känns lite litet, men kan man droppa in urverk och tavla i en skx007 så har vi en vinnare! Hade ingen aning om att det håller +-20spy

Jo lite liten för en fullvuxen... Ena dottern har en svart och sonen en pepsi.
Jag tycker det är synd att de inte använder just det verket i något SKX-liknande. En vinnare i min bok.
 

Anti

Cartier
Mitt förslag är att du går till klockmäster i globen och köper klockan där. Dom har de allra flesta av seikos modeller (även GS och en hel del prospex). Om du spelar dina kort rätt och berättar om att du fått tipset att gå dit via KS kanske du till och med kan få pruta lite ;)

De är för övrigt mycket duktiga och trevliga i butiken, så om du inte köper något har du i alla fall fått en trevlig pratstund och kanske fått testa något roligt.

Själv var jag där igår och testade dessa (som faktiskt är på rea just nu...)

Lycka till!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Allright, tack för tipset :) Kan mycket väl bli ett besök där idag under dagen då. Som det är sagt innan så kan det vara bra att testa klockan på armen innan man förhoppningsvis beställer hem någon.
 

Emil

Cartier
har ägt både skx007 och sumon, och kan säga att sumon vann alla dagar i veckan!
skx007:an var en klocka som inte passade till något, dykringen var för upphöjd och gjorde sig inte på varken gummi, nato eller stållänk.
007:an är säkert en bra klocka i mångas ögon, men gjorde sig inte på mina breda handleder.
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Man blir ju helt till sig av dessa trevliga dykare! Datum, dag och massa lume! Var tvungen att prova en seiko dykare så jag väntar en i veckan! Den är tydligen i Leipzig och yrar men jag hoppas på leverans till fredag. Tack alla kunniga för inspiration, tips och kunskap!

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
 

Anti

Cartier
Första negativa kommentaren om 007:an i denna tråd.. Började tro att det inte fanns några negativa tankar kring den ;)

Man blir ju helt till sig av dessa trevliga dykare! Datum, dag och massa lume! Var tvungen att prova en seiko dykare så jag väntar en i veckan! Den är tydligen i Leipzig och yrar men jag hoppas på leverans till fredag. Tack alla kunniga för inspiration, tips och kunskap!

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Vilken modell är det du har klickat hem?
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Första negativa kommentaren om 007:an i denna tråd.. Började tro att det inte fanns några negativa tankar kring den ;)



Vilken modell är det du har klickat hem?
Kanske kör en öppningstråd när jag får den. Jag har mest tokläst på forumet så jag får väl försöka bidra lite också ;-). Så ge dig till tåls till fredag.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
 
Topp