• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Valdag / Klockval - Glöm inte att rösta

Totte

Panerai
Då var det dags att göra sin röst hörd och välja vilka av våra "Finest" vi skall skicka iväg till Bryssel.
Dagen till ära låter jag båda de politiska blockens färger vara representerade på handleden.
Happy voting day ;)
valklocka.JPG

16750 Har lyckats med det många politiska partier missat; Behålla sina gamla väljare (Plexi+Målad) samtidigt som man vinner ny mark (quick-set) :)
 

MBx

Cartier
Då var det dags att göra sin röst hörd och välja vilka av våra "Finest" vi skall skicka iväg till Bryssel.
Dagen till ära låter jag båda de politiska blockens färger vara representerade på handleden.
Happy voting day ;)

16750 Har lyckats med det många politiska partier missat; Behålla sina gamla väljare (Plexi+Målad) samtidigt som man vinner ny mark (quick-set) :)
Me like!:woot:
 

Totte

Panerai
Tror det finns ganska många Pepsi på KS så om vi drar igång en sistaminuten valkampanj så kanske :) Kanske även kan få ihop en koalition med övrig GMT som inte är blå/röda.
En bredare koalition än röd/blå går nog inte att få. :) Pepsi-partiet stå på egna ben! Frågan är; Hur många blir vi innan vallokalerna stängs?
 

Sond

Patek
Bra påminnelse. Viktig dag, demokratin kan kännas självklar men så är det inte. Och att rösta är den viktigaste byggstenen i en demokrati. Och att rösta är viktigare än vad man röstar på. Så även jag väljer en klocka som passar för detta...
IMG_0816.jpg
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Bra påminnelse. Viktig dag, demokratin kan kännas självklar men så är det inte. Och att rösta är den viktigaste byggstenen i en demokrati. Och att rösta är viktigare än vad man röstar på. Så även jag väljer en klocka som passar för detta...
Snygg bild på bild, bild (eller vad det nu blir) få se om någon kan få in en fjärde (och kanske femte) Pepsi.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Även om man inte sympatiserar skulle jag kunna tänka mig en 1675 root beer GMT. Denna dag, såväl som övriga.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Vad vi står för? Vad sägs om ren och skär populism? Vi går till val på att RUT/ROT-avdraget även skall omfatta klockor! Tänk att kunna dra av service och reparationer! En ny länk skulle kunna dras som "tillbyggnad" :)

Bästa förslaget jag har hört på länga. Inför KROT avdrag nu!
 

Sond

Patek
Reparationsavdrag har Mp varit inne på. Deras tanke är nog i första hand inte klockor utan de tog exemplet med cyklar..:) Men vi skulle kunna haka på, vi stödjer det i utbyta mot att vi får skriva lagtexten. Då kommer klockor att omfamnas utan att det märks..:D. I förarbetena förs då långa resonemang om livscykelanalyser och faran med slit och släng. Vi kommer rädda miljön, skapa jobb och göra samhället lyckligare.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Bra påminnelse. Viktig dag, demokratin kan kännas självklar men så är det inte. Och att rösta är den viktigaste byggstenen i en demokrati. Och att rösta är viktigare än vad man röstar på. Så även jag väljer en klocka som passar för detta...
IMG_0816.jpg

Instämmer i det viktiga i att rösta och även att vara diplomatisk och skylta för båda blocken :)

yqedevet.jpg



Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Vad vi står för? Vad sägs om ren och skär populism? Vi går till val på att RUT/ROT-avdraget även skall omfatta klockor! Tänk att kunna dra av service och reparationer! En ny länk skulle kunna dras som "tillbyggnad" :)
Bästa förslaget jag har hört på länga. Inför KROT avdrag nu!
Reparationsavdrag har Mp varit inne på. Deras tanke är nog i första hand inte klockor utan de tog exemplet med cyklar..:) Men vi skulle kunna haka på, vi stödjer det i utbyta mot att vi får skriva lagtexten. Då kommer klockor att omfamnas utan att det märks..:D. I förarbetena förs då långa resonemang om livscykelanalyser och faran med slit och släng. Vi kommer rädda miljön, skapa jobb och göra samhället lyckligare.
Miljöpartiet blir överlägset största parti bland klockentusiasterna då? :D
"Genom att införa Rut-avdrag för reparationstjänster vill Miljöpartiet göra det billigare att laga istället för att köpa nytt."
(http://www.mp.se/politik/ekonomi-och-skatter)
Bra också för oss skonördar:).

(Har röstat i morse, hade på mig en Bulova)
 
Topp