• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Valdagsklockan

Cristian

Rolex
2-Faktor
Klart!
2852056c0ad86b7927349ed63074f705.jpg
 

TouchingEvil

Cartier
Har redan förtidsröstat men rött och blått är ju dagens tema så pepsin följer valvakan med mig från soffan.
8R0kvKu.jpg

Faaan va snygg pepsi är, nu ska ja va ärlig att ja rent av sagt hatade den förut men har vänt på en femöring och bara älskar den nu. Det är min nästa klocka och så är det bara.

Någon som har ett fint ex till salu ? Vad heter modellen förresten ?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Faaan va snygg pepsi är, nu ska ja va ärlig att ja rent av sagt hatade den förut men har vänt på en femöring och bara älskar den nu. Det är min nästa klocka och så är det bara.

Någon som har ett fint ex till salu ? Vad heter modellen förresten ?
Kul att du gillar den! En fantastisk klassiker. Min GMT är en 16750 från -82 som kom efter 1675 referensen. Skillnaden från den tidigare är att denna har quick set på datumet. De tidiga 16750 har matt tavla och målade index, senare har blank tavla och vitguldsindex.
 

billo

Cartier
Jag tar med mig min oris.

Tycker den passar till myspysen och t-shirt jag skall ha på mig.

Men har fan inte bestämt mig vem jag skall rösta på. Ett parti vet jag att det skulle aldrig bli " inga rasister på våra gator". Men för övrigt kan jag rösta på vad som hälst.

Jag är så dåligt insatt den enda politikerna jag kan namnet på är Fredrik R och rasist killen.

Nån som vet vilken parti politiker som bär den finaste/tyngsta klockan? Bra tips kan ni räkna med att jag röstar på det partiet.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag tar med mig min oris.

Tycker den passar till myspysen och t-shirt jag skall ha på mig.

Men har fan inte bestämt mig vem jag skall rösta på. Ett parti vet jag att det skulle aldrig bli " inga rasister på våra gator". Men för övrigt kan jag rösta på vad som hälst.

Jag är så dåligt insatt den enda politikerna jag kan namnet på är Fredrik R och rasist killen.

Nån som vet vilken parti politiker som bär den finaste/tyngsta klockan? Bra tips kan ni räkna med att jag röstar på det partiet.
Reinfeldt bär Longines, det är ett hett tips. :)
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Jag tar med mig min oris.

Tycker den passar till myspysen och t-shirt jag skall ha på mig.

Men har fan inte bestämt mig vem jag skall rösta på. Ett parti vet jag att det skulle aldrig bli " inga rasister på våra gator". Men för övrigt kan jag rösta på vad som hälst.

Jag är så dåligt insatt den enda politikerna jag kan namnet på är Fredrik R och rasist killen.

Nån som vet vilken parti politiker som bär den finaste/tyngsta klockan? Bra tips kan ni räkna med att jag röstar på det partiet.
Staten sportar Longines. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12104876.ab
 

TouchingEvil

Cartier
Kul att du gillar den! En fantastisk klassiker. Min GMT är en 16750 från -82 som kom efter 1675 referensen. Skillnaden från den tidigare är att denna har quick set på datumet. De tidiga 16750 har matt tavla och målade index, senare har blank tavla och vitguldsindex.

Undrar om man kan beställa en ceramic bezel och sätta den på gamla pepsin ? Fattar inte varför de inte släppte den nu i stål utan bara i vit guld.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Undrar om man kan beställa en ceramic bezel och sätta den på gamla pepsin ? Fattar inte varför de inte släppte den nu i stål utan bara i vit guld.
Det lär nog bli svårt. I teorin så bör ju den keramiska pepsibezeln passa på de sexsiffriga referenserna, dvs. 116710 men den kommer nog inte gå att köpa hos AD om du inte äger vitgulds GMTn och har pajat bezeln på den.

Bezeln kommer troligen att börja figurera på begagnatmarknaden så småningom men de lär inte bli billiga. Dessutom känns det sådär med en franken pepsistålis.
 
Topp