• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

VALVAKA ! OT-omröstningen!

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klocksnackare

Då har vallokalen stängts och rösterna räknats!

Låt oss börja med en snabbanalys av kampanjandet och valdebatten. Vi kan nog konstatera att debatterna var betydligt hårdare innan omröstningen offentliggjordes. Vi minns alla den beryktade Strumpgate och efterspelet kring detta. En incident som på många sätt blivit själva galjonsfiguren för att denna omröstning. Få trodde nog att försäljningen av ett par strumpor skulle vara gnistan som antände stubinen som snabbt fräste iväg och fullständigt exploderade i detta formidabla dynamitval. Men så blev det, folkets röst var helt enkelt tvungen att få göra sig hörd.

Detta för oss raskt över på själva valdeltagandet. Vi konstaterar att av totalt 5947 röstberättigade (japp, otroligt nog så är samtliga registrerade KS-medlemmar röstberättigade) så masade sig 476 röstberättigade upp ur soffan. Detta ger ett valdeltagande på 8%. Låt oss torrt konstatera att valdeltagandet inte var massivt. På europeisk nivå så är det marginellt bättre än typ Vitryssland. Så, innan valvinnarna poppar skumpan, låt oss konstatera att även om valet var demokratiskt, så är inte resultatet nödvändigtvis representativt.

Så, hur gick det då? Ja, som alla vet så vann nej-sidan med 58% (276 röster) av rösterna mot ja-sidans 42% (200 röster). Saken är därmed avgjord och vi följer naturligtvis valresultatet. Försäljning av OT är från och med nu bannlyst från KS köp/sälj.

Låt firandet/gravölandet börja! :D
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Jag vill ha en ordentlig analys av Sören Holmberg - annars är det ingen riktig valvaka.
sh-1280-jpg
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Var valet verkligen utlyst i god tid? Gavs verkligen alla de 5947 chansen att göra sin röst hörd?

Jag kräver omval eller åtminstone en Februariöverenskommelse. Jag behöver nya strumpor.

Lugn, det kommer en Februariöverenskommelse gällande merchandise. Är en Sjöö Sandström-keps ok, medan ett par GANT kalsonger är OT? En mikael kors väska är ok eftersom de har klockor. Burberry är ok, men inte barbour.

Visst beslutet är fattat, rösterna räknade. Men det är nu det börjar!
 

ranepaj

Omega
Var valet verkligen utlyst i god tid? Gavs verkligen alla de 5947 chansen att göra sin röst hörd?

Jag kräver omval eller åtminstone en Februariöverenskommelse. Jag behöver nya strumpor.

Jag hade ingen aning om denna omröstning, och jag F5ar k&s dagarna i ända. Hoppas på att ett nyval utlyses, annars kan ni räkna med en misstroendeförklaring!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Lugn, det kommer en Februariöverenskommelse gällande merchandise. Är en Sjöö Sandström-keps ok, medan ett par GANT kalsonger är OT? En mikael kors väska är ok eftersom de har klockor. Burberry är ok, men inte barbour.

Visst beslutet är fattat, rösterna räknade. Men det är nu det börjar!

Du har varken läst och förstått du..
 
Topp