Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vanligare och vanligare på TRF ...

Diskussion i 'Diskussion' startad av David, 7 maj 2013.

1. David
    Trådstartare

David Bödeln

Andrew gillar detta.
  2. China

China Guest

Det är väl bara att konstatera att TRF är ett enda stort skämt

3. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Nu hänger jag inte med? Har folk blivit uteslutna för att ha givit mulholland bra ref?

4. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Alla personer i den tråden verkar vara Bannade..

5. David
    Trådstartare

David Bödeln

Nej, jag tror den ena åkte ut för att han skickat tillbaka en klocka för sent och den andra för att han var för lättstött, men det verkar numera vara så att det garanterat händer förr eller senare om man inte tillhör rätt klick.

6. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    Jag har verkligen inte upplevt något sånt på trf.
    Har dock inte postat mycket alls..

7. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

På tal om TRF, jag kommer inte in på det forumet. Jag har alltid kunnat komma in på sidan men för ca två veckor sedan tog det stopp. Sidan kommer inte fram.. Dock när jag använder mobilnätet (inte vårt heminternet) så fungerar det galant. Någon som vet vad problemet kan vara?

8. David
    Trådstartare

David Bödeln

Av någon anledning verkar det gå i vågor.

Jag tror en stor anledningen är att många av moderatorerna skiljer på folk och folk och dessutom har en tendens att häva ur sig både sexistiska inlägg och provocerande inlägg om andras stil och smak.

China gillar detta.
  9. David
    Trådstartare

David Bödeln

Det är inte helt otänkbart att en del IP-adresser blivit blockerade, men det är bara spekulation.

Vem levererar ditt heminternet?

10. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Heminternet- Telia
    Mobilen - Telia

Det som är konstigt är att det alltid har fungerat så bra tills baselworlddagen... :(

11. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    Så kan det vara..

12. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    De skjuter sig själv i foten, det är min erfarenhet.

13. Lage

Lage Bonde

Samma för mig men med Bredbandsbolaget. Genom telefonen, Tele2, går det dock fortfarande.

14. JS

JS Friends of KS

Stor humor :hilarious:

15. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

16. China

China Guest

Det är väl rätt uppenbart att medlemmar av "hemliga klubben" kommer undan med både det ena och det andra?

Tack och lov så har vi inte det problemet på klocksnack, snarare är det så att fifflare och missdådare hängs ut.Låter man enskilda medlemmars affärsintressen styra ett forum så går det över styr ganska snabbt, och det fungerar heller inte med moderatorer som sitter på dubbla stolar. Kan man inte diskutera medlemmars eller olika tillverkares agerande, så betraktar jag det som ett tecken på partiskhet. Utan att nämna några turer så finns det gott om exempel på en del forum, tyvärr så skadar det bara en trevlig hobby och för inget gott med sig.

jabla, David, daviden och 3 andra gillar detta.
  17. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Det där är inte snyggt alls, det kommer antagligen explodera i ansiktet på dem. Tids nog.

Ska kanske öppna upp en internationell sida för alla snart hemlösa och vilsna vintagenördar. ;)

18. leben

leben El Patrón

Hm, jobbig info

19. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Har alltid gillat TRF men inte hängt där regelbundet sedan KS kom igång.​

20. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    TRF är ständigt under cyberattack från diverse olika aktörer. Det är nog inte otroligt att det rör sig om folk som blivit bannade eller på annat sätt kommit på kant med moderatormaffian och Steve.

21. David
    Trådstartare

David Bödeln

Själva hävdar de att det bara är ryska maffian som inte gillar fejk-avslöjanden.

22. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    A little bit of this, a little bit of that maybe...

Det är dock väldigt sällan det dyker upp något läsvärt förutom i vintagesektionen. Mest incoming, "kan jag bära min Rolex i Mexico?" och "varför står inte min rolexkrona upprätt när jag skruvar in kronan?" -trådar.

David gillar detta.
  23. Per

Per Björklövens finest

Lite som TTT tyvärr blivit.

TRF:s vintagesektion tycker jag också är bra.

24. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

..äh det är väl uppenbart för alla att Steve inte går att lita på, däremot behöver man ju inte låta det bli ren skitkastning, därför låste man tråden på VRF, fair enough imho...

Vi får vara rädda om de oberoende och entusiaststyrda forum som finns, ...om det bara blir sponsorerna som bestämmer vad som sägs... DÅ kan vi börja snacka om att det mörkas i syfte att försvara affärsintressen...

David och paradis gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield