• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vanligt att klocka tappar tid i winder?

Har en Superocean Heritage 42 som är ca 5 månader gammal! När jag har den på handen och lägger av den på bordet på natten håller den tiden ca +-1, men sätter jag den i windern tappar den ca 15 sek på dygn är detta normalt?
 

Räven

Cartier
Har en Superocean Heritage 42 som är ca 5 månader gammal! När jag har den på handen och lägger av den på bordet på natten håller den tiden ca +-1, men sätter jag den i windern tappar den ca 15 sek på dygn är detta normalt?
Vet faktiskt inte. Men jag upplever samma fenomen, dock inte så saftigt som 15 sekunder.
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Jag har märkt samma sak. Alla mina automater verkar tappa tid i windern oavsett ålder, urverk eller servicebehov. Den står inställd på 650 tpd och verkar göra sitt jobb i övrigt.
 
Topp