• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

VAR ÄR JAG-tråden?

Josef B

Bestraffaren
Reglerna är enkla:

- Lägg upp en bild där allmänheten får vara
- På bilden så måste en klocka synas med
- När man har postat rätt eller om svaret givits så får nästa bild komma upp

Enkelt! :)
 

Josef B

Bestraffaren
Då kör vi! Denna bild är tagen på "efter-GTGn". Ni som var där får inte gissa :)
20121020_153821.jpg


Dumt, nu när jag såg det... En klocka måste synas på bilden med!Jag skriver till regeln.

Vill också säga att förra gången som jag la upp en sådan bild så vann Porsan som vann en öl, och jag fick träffa honom irl igår, hur jävla trevlig som helst! Djurgårdare dessutom och "fellow-östermalmare" :)
 
Okies, jag hakar på. Den här är rätt lätt faktiskt. :) Var är eder undersköterska någonstans ? På bilden en Breitling Colt GMT med Bond-NATO från Singular.

111-2.jpg
 
Ja, det är bra gissat allesammans. Rätt svar är ju Tomatin, en liten by med knappa 200 invånare 2,6 mil söder om Inverness i hjärtat av de skotska högländerna. Helt okej whisky !

IMG_0367.JPG
 

Josef B

Bestraffaren
Hehe
det är lugnt! Min bild är nog för svår :) Om inte man gissar rätt efter ledtrådarna så får nån annan lägga till en bild.
Ledtråd
- Ligger på Vasagatan, Sthlm
- Restaurang
 

Ricrob

Patek
Josef B skrev:
Hehe
det är lugnt! Min bild är nog för svår :) Om inte man gissar rätt efter ledtrådarna så får nån annan lägga till en bild.
Ledtråd
- Ligger på Vasagatan, Sthlm
- Restaurang
-Ligger på Vasagatan, ja!
-Restaurang, devettefan! :lol: Fina tavlor över bardisken dock!
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
På väg upp på Klarabergsgatan en okristligt tidig tisdagmorgon? :D

EDIT. Tydligen för seg... Och spence pinpointade positionen bättre!
 

Ricrob

Patek
Det här är verkligen ingen tråd för mig, som har blivit begåvad med världens i särklass sämsta lokalsinne... Hade inte frugan hämtat mig (och Porsan) i lördags, så hade jag kanske irrat omkring där i krokarna fortfarande.. Och nej, det finns inte mycket att hänga kvar för på Malmis! ;)
 

Målarn

The Steak
Fan hur kunde jag inte veta att det va på Norrmalmstorg.. Där har man ju suttit och fikat väldigt många gånger under arbetstid :D
 
Topp