Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Var beställer jag en Sumo?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Tuff, 15 november 2012.

1. Tuff
    Trådstartare

Tuff Stadsbo

Nu har jag tröttnat på att jaga begagnade Seiko Sumos. Verkar bara finnas svarta och jag jagar en blå.

Var beställer jag lättast?
    Tradera?
    www.watchhubs.com?
    www.seiyajapan.com?
    www.creationwatches.com?

Erfarenheter?

Vill såklart försöka slippa moms och tull men de är kanske inte något jag räknar med.
    Jag har också möjlighet att beställa till amerikans address om det skulle vara någon hjälp?

Behöver verkligen ge mig själv en lite tidig julklapp...

2. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Personligen skulle jag rekommendera Higuchi inc. Bra priser, service i toppklass och bra kommunikation med sina kunder. Angående moms så är det nog inte mycket man kan styra över men kolla in Higuchi inc som sagt.

3. Rber

Rber Biskop

Killen på Tradera = Watchhubs
    Alla ställen är seriösa och går du via Tradera så går säljaren i princip i god för att det inte blir moms eller tull. För de andra är det bara att ta dialogen...

I övrigt har jag inte så mycket att komma med mer än att Sumon är grym! Har en 001 med ett Retro-rubber på just nu. Perfekt vardagsklocka som klarar lite tuffare tag.

Lycka till!

4. Tuff
    Trådstartare

Tuff Stadsbo

Dem hade jag glömt bort. Tycker deras hemsida är så förvirrande. Men verkar ju onekligen vara de billigaste alternativet?

Men till skillnad mot tradera betalar de inte tullkostnaderna?

5. Tuff
    Trådstartare

Tuff Stadsbo

Okej! Med konversationen antar jag att om man bara är lite smidig och frågar är väl de flesta försäljare villiga att göra vad som krävs för att få sälja en klocka...

Ja och jag fastnade för den blå eftersom min daily beater är en SKX173 så har nästan alltid en svart runt armen så täntke att de kunde vara skoj med lite färg? Och den blå känns aningen mer "dressy"? Men vad vet jag, de pendlar titt som tätt men vill reservera den "fina" platsen för en svart klocka till MM300.

6. 80talisten

Från:
    Eskilstuna
    Jo sidan är lite efter sin tid tyvärr, men i gengäld är allt det andra på topp där :) Nä det tror jag väl inte?, sånt får väl kunden själv stå för. Men jag slapp faktist moms när jag själv handlade där ifrån, hade väl tur :)

7. Tuff
    Trådstartare

Tuff Stadsbo

Langade iväg en request till dem: Inväntar svar. :p

Tycker de är lite onödigt av dem att hålla alla de snyggaste modellerna Japan exklusiva.

8. 80talisten

Från:
    Eskilstuna
    Kul! bara o vänta då... :) Joo... men Svante i Klockmäster i Stchlm säljer ju GS och ska ju även så småningom få in Prospex modeller.

9. Rber

Rber Biskop

Ja precis! Frakt och tull är ju något man som svensk köpare ska stå för. Jag vet inte vad de egentligen menar med vad dem skriver, det handlar väl först och främst om att de skickar på ett sätt som gör att tull och moms i princip undviks. De flesta säljare kan tänka sig att skriva ned värdet, du som köparen tar ju ändå den största risken. Framför allt om paketet kommer bort och det blir ett försäkringsärende, det är summan på paketet som avgör ersättningens storlek. Jag kan inte tänka mig att du kan höra av dig till säljaren: "mitt paket fastnade i tullen och jag fick betala 1000 kr ytterligare, kan jag få tillbaka det av er?". Jag tycker att du ska räkna med att få betala tull och moms, bara för att ha det i beräkning att det kan bli så. Nu handlar det dock endast om mindre värden som de flesta smiter mellan.

Blå är grym också! Jag var på g att köpa en innan jag hittade denna svarta.

10. Tuff
    Trådstartare

Tuff Stadsbo

Blå va så klart slut hos Higuchi. Får se vad jag hittar på istället eller om jag helt enkelt väntar.

11. _jonte

_jonte Friends of KS

Maila Ying på Tradera. Har ofta fler modeller tillgängliga än de som ligger ute på tradera.

12. Tuff
    Trådstartare

Tuff Stadsbo

Vem är Ying? superman_2009 eller Titanesque? Eller någon annan?

13. _jonte

_jonte Friends of KS

Sorry, borde jag skrivit... Det är Titanesque jag menade. Nås också på titanesque10@gmail.com

14. Tuff
    Trådstartare

Tuff Stadsbo

Tackar! Skickade iväg ett vänligt mail. Får vi se hur de går då!

Mårtenssons ur Brookfield