• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var bor man bäst i Göteborg( nära liseberg)?

Makkanxd

Rolex
Tjena!

Ska ta med damen till Göteborg och liseberg innan det stänger och då undrar jag såklart var vill man bo ?
Förhoppningsvis har vi några goa gubbar här som kan tipsa lite ! Det jag kollat på är såklart Gothia och något Upper house.
Det enda krav jag egentligen har är att man ska kunna parkera där och att de ska vara nära liseberg ( gångavstånd)

Tack på förhand!
/Makkan
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
Jobbar på hotell i Göteborg och enligt mig är det Elite Park Avenue eller Gothia Towers (upperhouse inräknat) som gäller! Sen finns de ju lite mindre hotell såsom Onyxen och Bellora men där blir de knepigare med parkering..
 

Makkanxd

Rolex
Härligt med snabbt svar !

Problemet med Gothia var att det fanns bara rum med enkel sängar kvar.. visst det går väl att dela på en 90 säng men det känns lite B ;)
På Elite park fanns det bättre rum !
 

E.Z.

Panerai
Scandic Opalen och Scandic Rubinen gör jobbet också även om de är enklare hotell än Gothia Towers. Clarion Hotel Post är nice också även om jag är osäker med parkering.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Clarion Hotel Post är nice också även om jag är osäker med parkering.

...och lite halvlångt för en barnfamilj att gå till Liseberg.

Bellora är trevligt. Men även det på gränsen kanske om man vill gå. Spårvagnen går ju dock precis utanför och tar väl typ 2 minuter till Liseberg.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Scandic Opalen och Scandic Rubinen gör jobbet också även om de är enklare hotell än Gothia Towers. Clarion Hotel Post är nice också även om jag är osäker med parkering.
Scandic Opalen är ett populärt ställe för Djurgårdare på besök ;)

Du kan också bo på Riverton, iofs lite längre bort och får ta vagnen till Liseberg, men där finns parkering för 100kr/dygnet. (P-Arken)
 

Chattras

Cartier
Ett annat ställe som ligger ganska nära är Panorama. Fungerar om man inte tänkt sig en natt på stan plus att jag har för mig att dom har någon spa grej.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
1. Elite Park Avenue
2. Scandic Opalen (deras rummen på de två översta våningarna är riktigt bra)
3. Scandic Rubinen
4. Panorama funkar men ligger lite off
Alla hotellen ovan har tillgång till garage
 

Makkanxd

Rolex
Tack som fan för era svar!
Dessvärre är Opalen fullbokat så tror det står mellan elite park avenue eller Bellora som verkade riktigt läckert !:)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Så extrem dyrt är det inte att ställa sig på gatan eller i ett P-hus. Har boendekort som fungerar runt hela city så det var längesedan jag betalade. Vill dock minnas att det är 30 kr timman 8:00-22:00 och därefter 2 kr timman samt 2 kr timman hela söndag.

Edit: undvik P-huset vid Lisebergs lilla ingång till varje pris.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Jag tycker Avalon (visst liten bit från liseberg men allt där väger upp!)
Om ngn nämner upper house, jag bodde i näst största sviten, STOOR besvikelse generellt. Gothia är väl helt ok annars. Som ngn nämner panorama ok såsom scandicarna.
 

Vesper

Rolex
Jag tycker Avalon (visst liten bit från liseberg men allt där väger upp!)
Om ngn nämner upper house, jag bodde i näst största sviten, STOOR besvikelse generellt. Gothia är väl helt ok annars. Som ngn nämner panorama ok såsom scandicarna.
Har du lust att specificera lite mer? Har själv funderat på om skulle ta å bo där när frun fyller år.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Har du lust att specificera lite mer? Har själv funderat på om skulle ta å bo där när frun fyller år.
Syftar du på upper house och vad som var dåligt?
Opersonligt, trist inrett, ingen riktig lyxkänsla för vad man betalade. USEL roomservice. Bra utsikt (såklart) och frukosten var riktigt riktigt bra. Spat ok. (I-landsproblem)
Osannolikt att jag bor på upperhouse igen, men man kan gärna käka frukost där!
Obs nu är jag positiv som människa men det är inte ett bra hotell för vad det kostar.
Eller vill du veta varför Avalon är så bra? Ca 30 nätter där.
 

Vesper

Rolex
Syftar du på upper house och vad som var dåligt?
Opersonligt, trist inrett, ingen riktig lyxkänsla för vad man betalade. USEL roomservice. Bra utsikt (såklart) och frukosten var riktigt riktigt bra. Spat ok. (I-landsproblem)
Osannolikt att jag bor på upperhouse igen, men man kan gärna käka frukost där!
Obs nu är jag positiv som människa men det är inte ett bra hotell för vad det kostar.
Eller vill du veta varför Avalon är så bra? Ca 30 nätter där.
Syftde på upperhouse :) Men du får gärna dra varför Avalon är så bra ;)
 
Topp