• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var försiktiga där ute..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
En bekant la upp på fb. Någon som har hört om något liknande som hänt på riktigt? Många har nog sätt Youtubefilmer med skickliga magiker som kan plocka klockor under handslag men på riktigt alltså?

zigge.jpg
 

Apansson

Torpare
Där har vi anledningen till att man inte tar i hand med främlingar, eller erbjuder cigg/tändare/whatever till främlingar. Ska man tala med en främling så brukar jag alltid köra minst 2m avstånd...

Dock jävligt tråkigt att sånt här ska behöva hända.
 

hollow123

Rolex
Sjukt tråkigt!
Inte för att det kanske är relevant men var det en klocka på läder eller? Efter att ha sett lite sådana videos på nätet verkar det vara mycket lättare med klockor utan stållänk.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
JoberMan råkade ut för en sådant försök vid Medborgarplatsen tror jag det var.
Har generellt mycket svårt för uttryck som "zigenarhora" eller "äckliga romer". Tycker inte sådant hör hemma vare sig på KS eller någon annanstans, och jag föreslår att man skiter i sådana kommentarer. Det finns nasseforum för idioter.

Vad gäller det jag råkade ut för så stämmer det att det var vid Medis. På väg upp från tunnelbanan ville en främmande snubbe high-five:a med mig. När han inte såg någon klocka på min vänsterarm så ville han göra en high-five även med högern. Fick klart för mig vad han var ute efter och bad honom dra åt helvete.
 

meo_swe

Audemars
Oavsett etnicitet/religion/hudfärg/lag de håller på så är det ett jävla pack...

Sjukt att sånt händer i verkligheten. Och jag måste faktiskt säga att jag är lite imponerad över denna persons fingerfärdighet. Skulle han bara jobba lite så kunde han ju tjäna en hederlig lön på sin fingerfärdighet..
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Sjukt tråkigt!
Inte för att det kanske är relevant men var det en klocka på läder eller? Efter att ha sett lite sådana videos på nätet verkar det vara mycket lättare med klockor utan stållänk.

Framgår inte
Ännu en anledning att inte ha klockan på höger hand :cigar: . Tråkigt att det händer, får hoppas att han kanske får tillbaka klockan med lite tur.
Han hade den tydligen på vänster, men väska i höger så skurken gick mot vänster gled väl bara med i spelet!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Min kompis råkade ut för det på Bali när vi var där. Ingen av oss märkte nått förrens klockan föll till marken. Så försökte misslyckades men busen var jävligt fingerfärdig.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp