• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var försiktiga där ute..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Att jag sympatiserar med hans ordval har jag inte skrivit någonstans? Finns ingen anledning att censurera det någon annan skrivit på en annan sida, förutom att censurera hans namn. Om du känner dig så ledsen så kan du kontakta Facebook där det är skrivet och be dom ta bort det. Eller så går du tillbaka till trollskogen..
Varför kalla nån troll för att man reagerar över du sprider nedsättande epitet med etnicitet som främsta ingrediens? Jag tycker själv att det är ett jävla sätt att uttrycka sig.
Jag förstår mycket väl att du vill sprida infon och uppskattar att du gör det.
Men, jag tycker också att du kunde ha redogjort för händelsen utan att copy/pasta ett idiotiskt facebookinlägg.

Är jag med ett troll?
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Oavsett om du sympatiserar eller ej tycker jag inte printscreenen är relevant för ämnet. Du hade lika gärna kunnat beskriva vad som hänt med egna ord istället för att även publicera någon annans rasistiska åsikter.

Känner du det är viktigt att censurera personernas namn tycker jag inte det vore något fel i att censurera den rasistiska kommentaren heller då det uppenbarligen är något du inte tycker din vän skall behöva stå för på detta forum.

Med det sagt förkastar jag självklart agerandet från tjuven oavsett etnicitet och tycker det är ett förjävligt beteende. Hoppas det löser sig till slut.



Skickas från min iPhone via Tapatalk

Det är inte schysst att man hänger inte ut människor och framför allt inte utan deras vetskap, så därför censurerar jag hans namn. Visst är det ett väldigt dåligt ordval han gör i ilska efter att han blivit bestulen men det är inte det som är relevant i tråden, känns bara fjantigt att hänga upp sig på.

Värre saker händer i världen än att ett fult ord dyker upp på en printscreen från FB.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Det är inte schysst att man hänger inte ut människor och framför allt inte utan deras vetskap, så därför censurerar jag hans namn. Visst är det ett väldigt dåligt ordval han gör i ilska efter att han blivit bestulen men det är inte det som är relevant i tråden, känns bara fjantigt att hänga upp sig på.

Värre saker händer i världen än att ett fult ord dyker upp på en printscreen från FB.

Det handlar om mentalitet. Att man anser det vara okej att någon annan yttrar sig med dem orden. Och rasism är nog bland de största problemen vi har i världen.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Varför kalla nån troll för att man reagerar över du sprider nedsättande epitet med etnicitet som främsta ingrediens? Jag tycker själv att det är ett jävla sätt att uttrycka sig.
Jag förstår mycket väl att du vill sprida infon och uppskattar att du gör det.
Men, jag tycker också att du kunde ha redogjort för händelsen utan att copy/pasta ett idiotiskt facebookinlägg.

Är jag med ett troll?

Dyker man upp i en tråd med 1 inlägg och drar igång en sådan OT-diskussion så ringer trollklockorna. Det är inte det som ska diskuteras i tråden. Sen behöver inte allt vara 100% censurerat och PK.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Det handlar om mentalitet. Att man anser det vara okej att någon annan yttrar sig med dem orden. Och rasism är nog bland de största problemen vi har i världen.

Ja det är klart att man inte ska använda dom orden, väldigt onödigt tillägg och killen är inte den vassaste kniven i stället. Men förståeligt att han blir arg över händelsen och då kan en och annan groda lämna munnen.. Rasism är en mörk sida hos människan..
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Dyker man upp i en tråd med 1 inlägg och drar igång en sådan OT-diskussion så ringer trollklockorna. Det är inte det som ska diskuteras i tråden. Sen behöver inte allt vara 100% censurerat och PK.

Finns det en gräns på antal inlägg för att få visa civilkurage?
Jag tycker alla som hänger härinne ansvarar för tonläge, nivå på diskussionerna och den sägenomspunna musikaliteten. Där ingår väl att säga ifrån när nåt inte upplevs som ok?

OnT: förjävla bedrövlig historia.
Och återigen tackar jag för att du delger oss andra. Oavsett om vi inte är överens om hur det borde presenterats.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Finns det en gräns på antal inlägg för att få visa civilkurage?
Jag tycker alla som hänger härinne ansvarar för tonläge, nivå på diskussionerna och den sägenomspunna musikaliteten. Där ingår väl att säga ifrån när nåt inte upplevs som ok?

OnT: förjävla bedrövlig historia.
Och återigen tackar jag för att du delger oss andra. Oavsett om vi inte är överens om hur det borde presenterats.

Tog det mer som ett försök till provokation på det sättet han la fram det. På samma sätt som någon i en annan tråd påstod att "Choklad-araben" skulle vara rasistiskt uttryck. Han kunde lika gärna skrivit hur han kände om det i ett PM så hade admin fått avgöra vad som ska göras och om bilden var ett övertramp.

Det sista jag menade med bilden och trådstarten var att sprida rasistiska uttryck. Utan hur en riktigt spektakulär stöld av klockan tydligen kan hända mitt på dagen i Stockholm.
 

Jens

Greedo
Fan vad alla blir upprörda. Det var en zigenare som stal hans klocka och han blev förbannad och uttryckte sina känslor.
En zigenare försökte stjäla min dotters hund för två år sedan, hon är fortfarande rädd för att gå hem ensam från tunnelbanan.
För mig är de bara ett gäng jävla parasiter.



J
 

Anton

Omega
10246499_10152941458975110_1938962038769543719_n.jpg
 
  • Like
Reactions: ssl

easy rider

Brüno
2-Faktor
Det är ju lätt att vara fördomsfri bakom en dataskärm utan att ha blivit utsatt för något. Killen som blev rånad kanske har lite svårare för det. Försvarar det hans språkbruk? Nej, men det kanske ger en förklaring till det, hur fel det än må vara.
Så vitt jag vet brukar ofta gärningsmannen vara den som, rättvist, får skiten, men här får även tjommen som fick sin klocka stulen och även TS en känga, vilket för mig känns lite märkligt.
 

Skolläraren

Panerai


Tackar!

Jag antar, och hoppas, att han som skrev originalposten skrev sitt inlägg i affekt. Vi har väl alla uttryckt oss dumt när reptilhjärnan har styrt oss? Som officiell PK-representant på Klocksnack brukar jag hugga på sådant, men han som skrev på Facebook var nog grymt upprörd och tänkte inte logiskt.

Däremot kan vi väl gärna hoppa över diskussionen om hurvida romer är överrepresenterade i brott eller inte.
 

Whedda

Rolex
Det är ju lätt att vara fördomsfri bakom en dataskärm utan att ha blivit utsatt för något. Killen som blev rånad kanske har lite svårare för det. Försvarar det hans språkbruk? Nej, men det kanske ger en förklaring till det, hur fel det än må vara.
Så vitt jag vet brukar ofta gärningsmannen vara den som, rättvist, får skiten, men här får även tjommen som fick sin klocka stulen och även TS en känga, vilket för mig känns lite märkligt.

Förstår att killen är sjukt upprörd och det hos många kan leda till att man anklagar en hel folkgrupp/katergori av människor för att förbrytaren tillhörde denna. Hur vida han tycker så eller bara var upprörd får stå för honom och jag kan inte läsa någon av kommentarerna i tråden som inte fördömer brottet. Det är inte heller han som startat tråden här på KS.

Varför TS får en släng av sleven är helt enkelt för att han väljer att publicera en print screen med den typ av uttalande istället för att helt enkelt beskriva vad som hänt hans vän. Det finns inget i den print screenen som riskerar att gå förlorat av att återberätta historien. Många andra har gjort just detta när liknande saker inträffat utan att vare sig kalla folk för hora eller lägga vikt vid vilken etnicitet förövaren hade. Genomslaget i deras trådar har varit minst lika stort men inte bidragit till en PK debatt på ett ickepolitiskt forum.
 

san

Cartier
2-Faktor
Har generellt mycket svårt för uttryck som "zigenarhora" eller "äckliga romer". Tycker inte sådant hör hemma vare sig på KS eller någon annanstans, och jag föreslår att man skiter i sådana kommentarer. Det finns nasseforum för idioter.

Vad gäller det jag råkade ut för så stämmer det att det var vid Medis. På väg upp från tunnelbanan ville en främmande snubbe high-five:a med mig. När han inte såg någon klocka på min vänsterarm så ville han göra en high-five även med högern. Fick klart för mig vad han var ute efter och bad honom dra åt helvete.
Men vilken härlig inställning. Hörru, JoberMan. Jag står för barnotan på nästa GTG som vi båda medverkar på :)
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Whedda
Varför jag valde att bara printscreena är för att helt enkelt låta det komma från källan och visa alla vad jag hade läst och inte läst för att minska förvirring om hur mycket jag visste om händelsen och om vad som mer framgick om klockan osv. Låta alla se samma som jag såg.

Trodde inte att det skulle vara så känsligt med vilka fula ord och dumma kommentarer ett icke namngett brottsoffer använde på en annan socialt nätverk.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Inte för att vara den, men ingen som tänkt tanken att han faktiskt bara tappat klockan och helt enkelt tog för givet att den var stulen av killen han skakade han med...
Det var lite min första tanke! Därför lite tveksamma frågeställningen om någon verkligen hört talas om att detta har hänt tidigare :)
 

Whedda

Rolex
Whedda
Varför jag valde att bara printscreena är för att helt enkelt låta det komma från källan och visa alla vad jag hade läst och inte läst för att minska förvirring om hur mycket jag visste om händelsen och om vad som mer framgick om klockan osv. Låta alla se samma som jag såg.

Trodde inte att det skulle vara så känsligt med vilka fula ord och dumma kommentarer ett icke namngett brottsoffer använde på en annan socialt nätverk.

Okej då förstår jag. Jag utgick självklart från att du hade pratat med din vän om detta och han hade förklarat mer ingående vad som hänt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp