• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var har jag gjort? Omega f300

rogart-63

Patek
Budade in denna hiskeliga saken ikväll . Har jag gjort bort mig nu igen ? Och bränt av 2500:- till ingen nytta av mina sura pengar . Läste på lite om dessa efter köpet . Så dags då :arghh: . Men jag gillade den redan första gången jag såg den :p .Så jag sparade den i minneslistan . Och så kom ett pling i telefonen . Och vips så står man där igen . Den ska ju fungera enligt säljaren .Bara länken är tillräckligt stor . Samlarvärde en dag ?

http://www.tradera.com/item/190118/217951833/omega-seamaster-#view-item-main

195539942_ac532a3c-35a3-447d-b586-61d2ffc812f5.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kool modell men för ful för att vara ett framtida samlarobjekt skulle jag tro. Har legat still rätt länge rent prismässigt. Har funderat på en själv och denna såg rätt fin ut. Föredrar iofs själv den matta blåa tavlan.
 

rogart-63

Patek
Nice! Självklart måste man ha en f300 i lådan! :)
Jag sitter med en Tissot f300 och har köpt upp mig på 2 st 9162 urverk i backupp den dagen den behöver repareras.

Synd att det ska vara så svåra att laga . Verkar finnas gott om projekt där ute . Många i gott skick men med trasig urverk . Tänk om det fanns nåt alternativt verk :) . En Omega 120m seamaster f300 diver skulle sitta fint nån gång i framtiden .
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Synd att det ska vara så svåra att laga . Verkar finnas gott om projekt där ute . Många i gott skick men med trasig urverk . Tänk om det fanns nåt alternativt verk :) . En Omega 120m seamaster f300 diver skulle sitta fint nån gång i framtiden .


Fast det är ju surret, bristen på reservdelar och svårigheten i att serva som gör dem så attraktiva! Det ska inte vara något alternativt verk ;)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tittade lite närmare på bilden nu, ser inte datumet ut att sitta lite snett? Hoppas det inte är något fel, det är ganska vanligt på 9162...

Edit: kanske bara är bilden som luras.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Usch nej säg inte så.Jag ser inte nåt sånt. Men säkert ska den strula. Verkar vara svårt att hitta datumhjul.


Säkert ingen fara! Har säljaren sagt att den fungerar så får vi väl hoppas att inget är fel...
Jäkligt ball version du hittade annars. Stor boett och med det lite mer ovanligare 9164 (dag datum). Ser ut att vara i ett fint yttre skick också.
 

rogart-63

Patek
Idag landade den på posten . Ser rätt fin ut men visst finns där skavanker . Bandets spring bars vid boetten var helt slut och ramlade bort . Nya på gång . Plus att bandet var lite tillknölat på baksidan p.g.a att den som kortat av länken inte kunnat sin sak . Frågan är skall jag borsta upp boetten med typ slipduk .Så att en del fula märken försvinner eller ska jag låta bli?

RSCN4216.JPG
RSCN4215.JPG
RSCN4214.JPG
RSCN4213.JPG
RSCN4212.JPG
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag skulle lämnat den som den är efter en tvätt... Det är väldigt svårt att försöka återskapa den där borstningen snyggt!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Idag landade den på posten . Ser rätt fin ut men visst finns där skavanker . Bandets spring bars vid boetten var helt slut och ramlade bort . Nya på gång . Plus att bandet var lite tillknölat på baksidan p.g.a att den som kortat av länken inte kunnat sin sak . Frågan är skall jag borsta upp boetten med typ slipduk .Så att en del fula märken försvinner eller ska jag låta bli?

RSCN4216.JPG
RSCN4215.JPG
RSCN4214.JPG
RSCN4213.JPG
RSCN4212.JPG

Rör inte glasringen iaf, den går typ inte att få fin på frihand.
 

rogart-63

Patek
Rör inte glasringen iaf, den går typ inte att få fin på frihand.

Ok .Jag har bara tvättat av och torkat med trasa . Den får vara som den är . Däremot har jag putsat till bandet . Ena länken var mobbad på baksidan .Försökt att återställa så gott det gick . Sen fick den sig ett puts med slipduk . Fixar en bild senare .
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Häftig! Jag hade inte rört boetten. Den har väl radialborstning på boetten?
 

rogart-63

Patek
Någon hade böjt upp näst sista länkbiten . Med skryvmejsel och dynamit :arghh:. Lyckades trycka tillbaka och putsa till så gott det gick . Fick det inte hundra. Syns ju inte när länken sitter på armen . Är det nån som har en 1178 länkbit liggande vore det perfekt . Även om länken funkar som den är .

RSCN4223.JPG
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Tycker den är läcker! Har haft en f300 också! Var alltid lite skraj när jag bar den då dom är relativt sårbara för stötar!

Grattis!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Idag landade den på posten . Ser rätt fin ut men visst finns där skavanker . Bandets spring bars vid boetten var helt slut och ramlade bort . Nya på gång . Plus att bandet var lite tillknölat på baksidan p.g.a att den som kortat av länken inte kunnat sin sak . Frågan är skall jag borsta upp boetten med typ slipduk .Så att en del fula märken försvinner eller ska jag låta bli?

RSCN4216.JPG
RSCN4215.JPG
RSCN4214.JPG
RSCN4213.JPG
RSCN4212.JPG
Den där är inte helt fel, grattis till en snygg klocka. Handledsbild? :)

Nice! Självklart måste man ha en f300 i lådan! :)
Jag sitter med en Tissot f300 och har köpt upp mig på 2 st 9162 urverk i backupp den dagen den behöver repareras.
Bild? :)
 
Topp