• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var har jag gjort? Omega f300

JaTack

Rolex
2-Faktor
Den här är från "dagens vintage" för någon dag sedan :)
2cUO5Cm.jpg
Snygg färg på tavlan, blått är flått. måste helt klart hålla koll på den tråden :)

Tyvärr ingen handledstid ännu .Sprintarna på bandet .Längst uppe vid boetten var helt slut . Hade inga hemma och inga fick jag tag i . Men är beställt . Kommer väl nästa vecka förhoppningsvis . Å då jä.......r .
Det ser jag fram emot, pinga mig då :)
 

rogart-63

Patek
Så pass! Trodde inte Omega hade börjat använda det på den tiden... Försöka fixa ett nytt glas eller slipa det med maskin?

Fel av mig är mineral glas .Finns på Cousinsuk . Typ 150 kr . Men tycker glaset ser helt ok ut .Inga repor vad jag kan se .Men skulle behöva rengöras på insidan . Får bli framöver . Nya packningar till baklocket finns oxå på cousinsuk . Kommer det oxå bli :)
 

rogart-63

Patek
Hur gör ni som har stämgaffelverk ? Drar ni ut kronan så batteriet avlastas och klockan stannar ?När ni inte använder den? Såg nånstans att man skulle göra det. Men det låter konstigt .
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Min ligger också och hummar, ger mysigt stomljud i chiffonjen. Vad jag förstått -kan vara fel- så är det rent mekaniskt våld som kan sabba spolarna (stötar etc) och inte driften i sig. Jag tänker att det är bra för grejerna att röra på sig.
 

johan905

Omega
Jag har en arbetskamrat som är utbildad urmakare och när han skolades så var det med fokus på stämgaffelverk... han är vad jag vet mycket duktig och kan serva och laga dessa. Jag vet att det kan vara problem att få tag i delar osv men om nån behöver hjälp nån gång kanske jag kan prata med honom :)

926283837f9012049284b63b543776a3.jpg
 

Bergmästaren

Breitling
http://electric-watches.co.uk

Ärvde en f300 efter min far som var i bedrövligt skick, var i kontakt med några urmakare här i Sverige som antingen dömde ut uret som svår servad eller så skulle det kosta upp mot 10 tusen kr.

Efter lite surfande på nätet så fann jag Electric Watches i England som servade klockan åt mig, bytte krona, glas och lite annat småfix för det facila priset av 1500 kr, enda han inte åtog sig var att fixa ny lysmassa men det hade han kunnat fixa via tredje part.

Lite före och efter bilder.
image.jpg image.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
http://electric-watches.co.uk

Ärvde en f300 efter min far som var i bedrövligt skick, var i kontakt med några urmakare här i Sverige som antingen dömde ut uret som svår servad eller så skulle det kosta upp mot 10 tusen kr.

Efter lite surfande på nätet så fann jag Electric Watches i England som servade klockan åt mig, bytte krona, glas och lite annat småfix för det facila priset av 1500 kr, enda han inte åtog sig var att fixa ny lysmassa men det hade han kunnat fixa via tredje part.

Lite före och efter bilder.
image.jpg image.jpg
Bra jobbat! Härlig tavla, tycker inte du ska lägga på ny lysmassa. Tycker du skall lägga de pengarna på ett fint skinnband istället.
 

_jonte

Patek
http://electric-watches.co.uk

Ärvde en f300 efter min far som var i bedrövligt skick, var i kontakt med några urmakare här i Sverige som antingen dömde ut uret som svår servad eller så skulle det kosta upp mot 10 tusen kr.

Efter lite surfande på nätet så fann jag Electric Watches i England som servade klockan åt mig, bytte krona, glas och lite annat småfix för det facila priset av 1500 kr, enda han inte åtog sig var att fixa ny lysmassa men det hade han kunnat fixa via tredje part.

Lite före och efter bilder.
image.jpg image.jpg
Mkt bra gjort, och grymt resultat. Skön tavla.
Helt rätt att ha kvar den gamla lysmassan, en del av charmen. Som nämnts ovan, ett snyggt band förtjänar den även om jag gillar flexband med.
 
Topp