• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var köpa bandstift

Charles

Omega
2-Faktor
Hej.
Undrar var man kan köpa bandstift 24mm som håller.
Har en klocka som äter bandstift i samband med ett natoarmband och arbete.

/ Karl
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
@JensBP Hur ser skuldror ut och var hittar man dom?
http://www.ofrei.com/page475.html
Det är lite säkrare med nato, men det gäller att man har en boett med genomgående hål annars blir det pilligt att få loss dem. T ex Ofrei har lite, men köp inte de som är till för viklås, ändarna är för korta.
Men har man inte en boett med genomgående hål så går det såklart att använda vanliga bandstift. Det har iaf aldrig lossnat för mig + att även om det ena lossar så sitter ju klockan kvar i den andra.
 

Charles

Omega
2-Faktor
@JensBP
En Sjöö Sandström UTC Extreme
Äter bandstift i den meningen att när jag är ute och jobbar så åker bandstiften ut, än så länge bara det ena av två så klockan sitter kvar på bandet.
Men irriterande.
 

Hellebring

Cartier
hmm UTC extreme kör väl 22mm? Det är rövtight mot boetten dock så man måste ha ganska tunna men styva stift så de inte böjs av när man vill köra Nato.
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Bumpar denna tråd. Någon som vet hur man får tag i bandstift i guld? Lite nojig för att mina i stål har sönder hålen i klockan... Söker efter 17mm såväl som 18mm.
 
Topp